Monday, March 14, 2011

Gadget Lagi...

Posted by makcikrehan KJB at 2:50 AM
Atas permintaan ramai [feeling diva itu penting]
aku keluarkan satu lagi gadget anak gajah putih dari pertapaan
harganya coma rm4.99, beli di Parkson Rawang tahun lepas-lepas
hahahahaha... berapa banyak punya lepas aku pon tatau la weii...
orang jual online macam-macam bentuk ada... dan harganya mencecah 15 hengget
kalau aku? 15 hengget memang aku tak beli punya... baik aku pi makan Subway terus!






















Ayuh saksikan Sandwich Mould ni beraksi
aku bagi caption sikit-sikit sudah...
pandai-pandai ko la nak pahamkan :))




Gambar 1 dan 2 acuan dalam posisi terlentang. Bubuh filling sandwich.






Remove acuan, tutup dgn sekeping lagi roti.




Pandai-pandaila bajet, kasi seam allowance sikit macam ko nak menjahit gakla... pastu tekan acuan dalam keadaan terlangkup.





Dapatla satu set sandwich tiga segi macam gini






Ko buat yang comel kemas mcm di atas tu 1 atau 2 set dahla
nak ambik hati anak kanns...
selebihnya ko takyah la bagi seam allowance banyak-banyak sgt
kang membazir jer... banyak sangat 'roti perca'
ko buat macam aku...hehehehe... buat macam kat bawah ni...hehehe































Ikutkan roti yang belen tu dah tak muat ko nak tekap cantik-cantik macam yang mula-mula tadi. 
Abih tak kan nak buang plak kan? 
Nak buat puding roti? Ah, korang rajin takperlah. Aku maaaaalas! 
So, walopon dah tak berapa nak muat nak tekap dengan acuan tu... 
aku main agak-agak jer... pastu aku tekap jugak dengan acuan tu... hehehehe... 
makanya ternganga la sikit sandwich aku tu... ah, masuk perut kang hancur jugekkk!

Dan roti-roti seterusnya tak kuasa dah aku nak terlentang-terlangkup macam mula-mula tadi. 
Tak kuasa nak meleceh! Buat cara pro la beb... main agak-agak jer...hehehehe. 
Isi siap-siap filling kat both area,
pastu bajet-bajetlah tekan dengan acuan tu. 
Janji kuor bentuk 3 segi...

 





















Ada yang katup rapat molek, ada gak yang nganga cam batu belah batu bertangkup :))
Anyway, 3 keping diatas telah di ngap dengan jayanya oleh maskot dapo aku... hehehehehe...















Gigih dan gigil beliau tunggu aku snap gambo tau
sanggup pegang sandwich lama-lama kat mulut lagutu
pastu bila aku suruh senyum.... dah jadi kejim-kejim mata pulak....

Takpa-takpa, nanti mama hantaq pi kelas catwalk ehhh *motip?*

*Cara nak buat filling sandwichni, pi tengok kat blog Sweetdarling ni. TQ Amy :-)




.


0 comments:

ShareThis