Thursday, March 17, 2011

Letakkan Diri Anda Di Negeri Orang Katernyerrr....

Posted by makcik rehan KJB at 12:16 PM
Prrrfffhhhh!! <--- Sapa rajin meratib disanun mesti kenai ni trademark sapa

Konsep dia macamni tau kawan,
Kalau kamu tak bisa menjadi garam yang mengawetkan ikan
Janganlah kamu menjadi langau yang membangkaikan ikan

Kalau kamu tak bisa menyediakan jalan keluar untuk permasalahan
Janganlah kamu memandai-mandai memberi kata pujangga feeling-feeling Dr Azizan Osman

Semua ini mengundang penampor tau tak?

Bak kata seseorang yang terpaksa aku rahsiakan identitinya :
Eeee geramnya aku baca emel yg panjang lebor tu
mendidih rasa air-air sekeliling jantung aku nih... terus rasa seram sejuk
tak payahla nak menuang minyak ke dapur gas! <--- sempat perli aku nampakkk?

Tahap kemencarutan hadek-hadek yang tak berapa nak hadek ni dah semakin menjadi-jadi skangni
aku dan beberapa ketul lagi yang tua bangka ni jangan tanyalah kann...
mana abdomen yang aku belum explore kan...

Tahap sabo dan tawaduk maknosia berbeda-beda
ada yang setebal kulit lembu... dan ada yang senipis buih sabun...
ada yang pantang dijentik terus bergoyang dot dot dot...
ada jugak yang hati kering hada aku kesah...

Bila kita suruh orang put yourself in their shoes
[referring to Japanese people in Fukushima]
Silalah bertanya dulu kat diri sendiri...

Diri sendiri ada beran ker tinggalkan romah banglo mewah skang?
ader beran ker seret hanak-hanak, laki-bini pi menebeng kat pusat penempatan sementara?
ader beran ker beratur panjang-panjang tunggu bantuan makanan?
ader beran ker sedut asap radioaktif?

Bukan kita tak simpati kat depa... simpati yang amat...
malah kita insaf betui dengan kekuasaan Yang Maha Esa
cuma yang kita tak boleh nak terima sampai rasa kejang-kejang urat buah pinggang adalah...

Apa kena-mengena GAJI dah 3 bulan tak bayar...
pastu suruh orang pegi JAPAN??

Sighhhh... some peoples are just too dumb to be taught!!
[Bodo tak buleh nak ajor... boleh?]


.













0 comments:

ShareThis