Thursday, March 3, 2011

NAK HABISKAN SEBUAH PON SUSAH

Posted by makcikrehan KJB at 1:25 PM
Gambaq ehsan dari KJB.




























Adik aku bagi sebeban buku suruh aku letgo kat KJB.
Tapi sebelum tu, kunun-kunun aku nakla khatam dulu buku-bukuni.

Khatam ker?
Haremmmm!

Bila kawan PID aku nak beli John Grisham tu haritu,
malamnya sebelum aku pass buku kat dia,
poyo-poyolah aku selak-selak nak baca...

Asyraf pantang nampak aku pegang buku,
dia ingat bedtime story untuk dia
mai menyempit celah ketiak, nak tengok gambo dalam buku
novel la dikkkk... mana ada gambo macam buku poem Shakespeare kakak kamu tu...





























The next day, dengan berat hati...
kuserahkan jua Theodore Boone di atas kepada Suhamdy...

Payah betul aku nak catch up balik dengan hobi lama akuni
dulu masa bujangan aku soka baca buku penyiasatan dan biografi
lepas baca, maka aku pon berangan nak jadi macam hero/ heroin dalam buku cita tu
macam biasa.... berangan tak kena duit khennn... so apa nak kisah...
ko berangan jerla sampai tertido... muahahaha...

Novel cintan-cintun aku kureng sikit
baca tetap baca, tapi takla addict sangat... beli pon tak pernah,
pinjam saja...muahahahha
satu sebab aku kureng citer cintan ni sebab aku payah nak menjiwai watak
tiap kali aku cuba nak jadi heroin, mesti gagal...
sebab watak depa asek kurus, langsing, tinggi, lemah lembut, manja, dan lain-lain yang sewaktu dengannya...
payahla weeiiii.... huhuhu...

Dan start malam tadi,
aku dah berazam nak habiskan baca semua buku-buku di atas yang belum terjual
lalu dimulakan dengan novel yang based on true story ini...































Aku baru baca tak sampai 10 pages,
gangguan dari hanak-hanak tak dapat dibendung lagi dah...
Bapak depa takdak mingguni, so aku yang kena mengulit depa siang-malam
memang tak dak chance la aku nak habihkan baca satu bab ponnn...
kol 9 memasing dah tonyoh mata mengantuk
TERPAKSA padam lampu dan TERPAKSA tido bersama mereka
muahahahaha... terpaksa kununnnn...  :))

Tapi cerita Please Don't make Me Go ni memang menangkap weii
kisah sorang budak laki yang lahir dalam kelorga miskin,
bapak dia pulak kaki betina dan suka mendera,
bukan dera sikit-sikit punya.... bantai sampai berdarah, sampai collapse 2-3 hari wooo...
bukan takat dia jer kena tibai, mak dia kena tibai lagi teruk...
Lepastu dia kena masuk sekolah juvana Catholic sebab dia ugut bapak dia dengan pisau
kat sekolah tu dia kena sodok dengan abang-abang gay pulak..
kiranya diani kena mental, sexual dan physical abuse la kann...

Kisah selanjutnya tunggulah aku habih baca yerr
entah bila tahun baru nak abis entahh...heheheh
takpa-takpa... aku banyak masa skangni...
kontrak habih 30 June... tak lama dah tu... pastu banyak masa free :))
sementara nak habihkan kontrakni pon, aku goyang kaki jer kat pejabat buruks akuni...hehehe

OK, ini saja entry untuk hari ini
lately kan, aku semakin habis modal nak temberang korang tau! muahahahaha...


p/s : Another stack of used  English books/novels will be updated soon.
       Jangan lupa LIKE KJB fan page yaaa :-)


.




4 comments:

Me on March 3, 2011 at 2:13 PM said...

mr.. tengok cover buku plz don't make me go tue pun eden dah sedih wehhhh.. kalau baca mesti menangis2... so eden tunggu ekau update kat blog je lah.. walaupun ko habis baca 5 tahun dr sekarang :)) hahahha tapi mmg sedih walau sekadar tengok cover

SYANI on March 3, 2011 at 2:32 PM said...

Buku Lorna Doone dulu hang ade lagi MR??? Masa kelas mother nature dulu bukan main lagi aku & ko nak khatamkan buku tu.

teacher bonda on March 3, 2011 at 4:04 PM said...

aku plak kak..dok kumpul buku harry potter..khatam pn yg buku2 dia time aku solo, bujang dl..yg era skang nih..aku dh x dpt nk khatam la...

makcikrehan KJB on March 3, 2011 at 4:15 PM said...

Kerul, aku baca tak sampai 10 pages pon dah sedih. terbayang2 di ruang mataku ini...hahah

Syanie, Buku tu tatau dah ada kat mana...hahaha. Tapi bestkan kelas mother nature masa hari Jumaat :)

TB, Harry Potter??? oh tidakkkk! Mencah dah menikah pon blom tentu aku khatam baca weiii...ekekekek

ShareThis