Monday, April 11, 2011

Cuti Mengejut

Posted by makcikrehan KJB at 10:31 AM
Semedangnya mengejut kann
alah, macam tak biasa dengan makcik kauuuu...

Khamis malam bertolak ke Utara
mengendeng PS yang kena pi visit kilang apa ntah kat Tepeng
dia pi visit, kami anak-beranak pi lenggang perut kat romah Maktok lerr...

Durian punya nalla punya banyak kau!
sampai pagini perut aku dok mulas-mulas berangin - kata org Melben gastro nama saintifiknya
entah, aku dok UK... tatau istilah tu... kah kah kah... tanak kalah you...

Durian Bukit Gantang, Batu Kurau, Sungkai segala celah bedah semua sumbat masuk keta
Keta PS punya berkepam bau durian... buleh pitam wooo...


Beli incik beli... sumbat selagi buleh
























Kat kampung kami tak pi mana-mana pon,
lepak di romah jer pasalnya aku tak kuaser nak melayan cranky si Imam Muda
3 hari kat kampung, 3 hari aku tahan sabo dengan peel kanak-kanak sorangni
cuma petang Sabtu tu jer kami bawak kanak-kanak ni pi Ban Pecah
entah apa yang seronoknya Ban Pecah tu ntah
orang lain dari mana-mana celah datang ke pantai
kamini duduk setengah jam nak ngabihkan Char Koey Teow pon dah panas montot
Aisyah jerla yang happy kemain dapat main kipas pusing-pusing
lepastu bila nampak tong itam terapung kat tengah laut dia jerit
Mamaaaa, saya nampak octapus!

Gambor kat Ban Pecah lain tahunlah aku taruk eh
ni ada 4-5 keping gambo tangkap muat di hari Jumaat

                 
Menan teropong yang Tok Ayah beli masa pi Mekah 2 tahun lepas.
































Tok Ayah dia belikan layam-layam
PS kata kat Mencah sambil sengih-sengih cari gado dengan aku :
Kamu pegang benangni, pastu suruh mama lari laju-laju pegam layam-layam ni sampai terbang
Pastu Maktok dia aka Mak aku tulong simbah minyak plak :
Lepas 2 hari kot-kot Mama kamu susut barang 10 kilo!


Kuwaser haku! Aku ikat kat kayu alang romah jerr... kih kih kih






























Anak gembira, Mak dia laaagi soka!




































Ehhh... mana Imam Muda?

























































Sesungguhnya, sangat nikmat melihat kanak-kanak tido kannn...
sebab kita pon buleh tarik bantal join depa mengkeroh!




0 comments:

ShareThis