Friday, June 17, 2011

First Day At School

Posted by makcikrehan KJB at 12:03 PM
Sapa dah tengok gambaq-gambaqni kat fesbuk aku diam-diam sudahla
Bagi chance kat member yang konon-konon Saya Takde Fesbuk, Saya OK tu plak
Tadak modal dah aku nak auta apa untuk petangni
Aku cedok pi lah gambaq-gambaq dari fesbuk masuk sini pulak
Takpalah, kat sana aku temberang pesyen lain, kat sini aku temberang kot lain la plak! hahaha...





































 Posing muka serius sikit, untuk pasaran bakal-bakal mak mentua
Manatau, kot-kot nasib baik dapat yang jenis beriman dan beramal soleh serta kacak dan KAYA RAYA
Saja aku bagi besaq tang kaya tu... takut calon-calon yang bertanding terlepas pandang.



Bersama Mustaza dan geng-geng sekelas.




























Budak-budak tak ramai mana pon
Baguih gak, senang mustaza nak bagi personal touch kat tiap-tiap budak kan
Mencah kata ada sorang lagi kawan dia nama Aisyah
Tapi bila aku tanya yang mana satu?
Haram tak kenai/ tak ingat!

Budak laki hat berdiri sebelah kanan dia tu anak jiran sebelah
Kalau kat rumah, depa dua orangni dok main berdua tapi dalam pagar masing-masing
Hahahaha... kesian pon ada kadang-kadangtu
Porch memasing adalah kecik, tersepit-sepitla depa main kat celah-celah kereta

Mustaza yang ngaja KAFA ni adalah mustaza yang sama yang ajaq Mencah ngaji memalam
Aku speku mustazani orang Kelantan, takpon Teganu
Slang dia kedengaran agak berdengung serupa Ezey dan Zamilla. Hehehe...
Aku respek kat mustaza ni... siang malam menabur bakti kat kanak-kanak Bayuville
Pagi ngajaq kat Tadika Islamic, petang ngajaq kelas KAFA, malam ngajaq ngaji Quran pulak
Besaq pahala mustaza...


Nindia... punya liat nak buat homework!
Aku tengok kepala teleng baring-baring lagutu lagi aku naik hangin. Haishhh!

























Tang kaler-kaler lajula tenyeh sampai gedubei mata pensel
Bila tang suruh tulis, macam-macam helah
Dahla eksyen takmau silap sikit asek nak tenyeh padam
Perfectionist macam Malim kata Babah dia...
Tah Malim kawan dia yang mana aku tatau lah!
Mujoq dia sebut Malim, kalau dia sebut Mazlin memang carik nahas la kanns...





























Aku harap dia tak menurun tulisan Babah dia!
Dah la pe'el suka berak bila nak kluaq umah dia kutip dari Babah dia,
Tang handwriting ni silalah hang kutip Mama hang punya pulak Kakak nooo....
Mama hang perahsantan konon-konon tulisan dia lagi jambu dari tulisan Babah hang! kahkahkah!





0 comments:

ShareThis