Sunday, June 5, 2011

Lagi Satu...

Posted by makcik rehan KJB at 4:26 PM
Sakan buat baju kurung anak,
Macam anak aku tu nak daftar masuk Matrikulasi pulak
Padehalnya nak masuk KAFA 3 jam sehari jer pon
(tu pon belum daftar lagi...) hehehe...

Yang mula-mula aritu PS kata besor sangat
So, kalini aku kecikkan la sikit
Tuan punya baju pi rumah nenek, petang kang dia balik baru suruh try

Sebelum pegi rumah nenek dia tadi siap pesan kat aku
Mama, awak buat baju Hari Raya lagi tau
Baju kurung tu baju raya katernyerr... hahaha...

Kainni ada satu meter suku jer sebenarnya
memula aku ingat tak cukup dah nak buat kain
tapi masa potong tu kan, aku peda-peda secara jimat-cermat
dapat jugakla buat kain dia sekali.
Tapi lapisan johor dia tak banyakla dapat
Ah lantaklah, janji aku tak payah pi Nagoya cari kain plain bagai nak buat kain kanns




































Aku tetiba jatuh chenta lak dengan kain cotton viscose ni tau
Walopun jahitan aku hazabaijan, lepas di iron... di tekan-tekan, terus jadi lawo hahaha...
Semalam Mencah bantai pakai baju kurung aritu seharian kat rumah
memang nampak comfy sangat material viscose ni
oleh sebab kain ni 'jatuh' (abih tak kan tergantung lak kan? :-p)
Baju yang besor pon nampak ngam-ngam jer kat badan dia



Pakai baju Hari Raya tapi bergendang lagu Merry Christmas... boleh?




































Ada lagi sepasang kain viscose. Nak pitam dah aku hadap mesin jahit 2,3 harini.
Restla dulu 2,3 hari... esok lusa la pulak aku seru roh jarum aku datang. Ekekeke...



0 comments:

ShareThis