Thursday, June 16, 2011

Merasa Jugak Aku Dapat Surat Cinta

Posted by makcik rehan KJB at 8:33 AM
Korang-korang yang anak dah lama masuk skolah sila dok diam-diam
Bagi chance kat aku pulak nak membatak

Balik kelas hari pertama semalam,
Mamaaaa... ni mustaza bagi surat kat awak!






































Owhh... ada makan-makan rupanya
Haritu masa daftar, owner skolah aka cikgu beso ada bagitau
kol 4.30 budak-budakni makan ringan-ringan
Dia tak cakap plak mak-pak kena sediakan bekal sendiri
Aku ingat dah termasuk dalam yuran 35 hengget sebulan tu
Aku tak kisahpon bagi makan ke idak... alah, kelasnya 2 jam je kanns
Tapi kalau dah memang ada acara makan-makan kanns
haruslah aku sebagai ibuk yang diva ... tanak kalah!

























Goreng pisang semangkuk pukul 2.30 petang hokay! Ko mampoo??
Siap pesan berkali-kali kat Mencah :

Nanti ajak kawan-kawan dengan mustaza makan sama-sama SAMPAI HABIS tau!

Actually goreng pisang tu PS beli lewat petang semalam
Aku punya la kecoh bila dia bawak balik bunjut pelestik masa balik keja...

Bang, ai dayet lah Bang... kenapa beli gorem pisam ni?
Sapa kata ai beli untuk yu???

Huwaaaaaa... sampai ati ko Bang!

Beli banyak-banyak, dia makan 2,3 ketul jer
kerana gorem pisamni, aku terlebih kalori tau semalam
Last-last aku simpan dalam peti, pastu panaskan dalam microwave bagi Mencah bawak bekal

Yang sedihnya, semangkuk aku kasi... semangkuk jugak yang balik!
Budak-budak 7 orang, campur mustaza sorang... banyak mana sangatla depa nak makan kanns
aku syak, silap-silap si Mencah ni sendiri tak makan bekal dia
sebab sebelum pegi tu aku dah suapkan dia nasik lemak semangkuk

Nak buang sayang, amalan syaiton ustat aku kata
simpanla sampai malam... kot-kot Asyraf balik nanti mau makan
Malamni kira last la.... sok pagi kompom aku buang kalo tak abih jugak


Ehhh... tetiba kanns,
aku terbayang lunch box stylo-mylo laguni...






































Walaupon bawak bekal gorem pisam lenyau,
Janji rupa lunchbox TAK KALAH kan?
Timah, sila juai... aku tak jumpa kat Rawang mendalah ni!






0 comments:

ShareThis