Tuesday, August 9, 2011

Berkat Ramadhan

Posted by makcikrehan KJB at 9:02 AM
Dari 1st puasa sampai harini, buat masa ini Mak saya mampu menahan rebel tawww...
beliau yang dikasihi tidak lagi menghantar saya ke rumah Maklom macam dulu-dulu

^____^

Saya dan kakak sudah jarang kena tempik
walaupon kami order susu 4-5 kali sehari
walaupon kami makan biskut sampai berpasir satu romah
walaupon kami tabur buku dan pensel seluruh ruang
walaupon saya terrrrmembeseh sampai tembus ke cadar, tilam, selimut dan bantal
walaupon kadang-kadang saya terrrlukis mural pattern baru di dinding
walaupon saya mengeras takmau tido siang
walaupon kakak saya buat stone bila Mak suruh mandi nak pegi KAFA
walaupon kami dua orang jegil tengok tibi dalam jarak kurang dari 5 sentimeter
...... buatlah apapun, habis kuat Mak cuma panggil nama penuh kami dengan pitching sederhana

Pagi-pagi lepas Abah saya berdesup pegi kantor
dengan senyum lebar, kami tiga beranak menyambung peraduan sampai pukul.... rahsia!
(Mak tak bagi habaq, nanti kantoi dengan sedara mara di hari raya)
Tidur yang cukup (ehem ehem) menjadikan Mak, saya dan kakak segar-bugar sepanjang hari
Dan mungkin sebab itu, saya kurang meragam macam dulu-dulu

Tapi yang pasti... betullah, syaitan dah kena ikat
Mak saya dah tak kena rasuk macam dulu-dulu :))

Kan bagus kalau Ramadhan selalu...


Apaaaa yang penting? Kerjaaaasama! (kononnnn)




























Kakak tonyoh kaler macam orang tak ikhlas kan? Saya tanak kalahhh... hehehe







Tapikan, Ramadhan ni Mak saya liat nak memasak tau
Lauk semua Abah saya beli masa balik dari kantor
Mak kata dia malas sepah-sepahkan dapur... dahla masak tak sedap kan
(eh, bukan saya yang kata... tu Mak yang ngaku sendiri)
Mak cuma masak nasik dan kadang-kadang goreng telur dadar mayonis untuk Abah saya

Ada satu haritu, Mak saya teringin nak masak...
Lalu dia pon buat makanan paling senang dimasak dan sedap dimakan berikut...



Sebelum dicelup telur dan digorem.




























Lama sungguh Mak saya tak guna penggelek kayu cengal dia tu
last Mak saya guna, tak silap saya masa buat karipap rupa wantan dulu tu



Gorem 2 ketul untuk saya dan kakak.



























Mak saya ikut saranan Makcik Mieja, salut oat kat sardin roll ni sebelum digoreng
Sangatlah sedap rasanya tawww... tapi malangnya Mak tak ambik gambaq
Sebab masatu tangan dia dah bermiyak-minyak...
dia sayang camera marhaen dia, takut pisang berbuah dua kali....

^____^

Tambah lagi satu episod (Mak malas nak buat 2,3 entry di bulan posa)
Semalam Abah ajak kami menempek ikut dia bukak posa kat Shah Alam
Alah, bukan Abah yang kuar ongkos... kompeni punya treat...
jadi, kami dan Mak pon menggedikla membontot kan
Mak kata saya lulus ujian pertama, saya tak menangis dan melalak macam dulu dah
saya cuma merengek manja bila Mak tak bagi saya main masak-masak dengan gelas, sudu dan garfu
maknanya lepasni kami buleh ikut mana-mana program iftar yang Abah pegi
Hehehehe... Abah susah hati lettew! kehkehkeh....

Oleh itu... kepada orang ittew (you know who you are... cewah!)
Nak ajak iftar kat atas kapal ka... feri ka... Genting ka... Cameron ka... kami tadak hal!
Sila book tarikh, anytime mannnn!

Keh keh keh keh...

Yang benar,
Asyraf bukan Sinclair ^___^






3 comments:

TopsyTurvyMum on August 9, 2011 at 9:14 AM said...

Baguss Bukan sinclair..Dah beso dah menantu aku ni...

SYANI on August 9, 2011 at 10:03 AM said...

Sape punya mural yang belakang Ashraf tu???

littlehumblelynn on August 9, 2011 at 11:45 AM said...

1000X like THIS entry

SILA AJAK org itewwww makan tpt best2 sikit..

ok@@

ShareThis