Wednesday, August 24, 2011

Mithali vs Mak tiri

Posted by makcik rehan KJB at 9:14 AM

Aku hari-hari rebel, hangpa toksah buat-buat tekejut pulak.
Aku memang kadang-kadang mithali, kadang-kadang macam mak tiri.
Sama naik jer laki-bini. Tapi aku yang over sikit... maklumlah, aku hadap depa siang malam
Beliau itu hadap time malam saja, kurang thrill... kehkehkeh!
Toksah dok geleng-geleng kepala pulak... orang berdarah pahlawan memang bengis
*tetiba ngaku darah pahlawan, mana mai ntah*


Mari aku tunjukkan situasi-situasi di mana aku menjadi mithali dan mak tiri.

Mithali. Kalau buleh duduk bawah meja laguni 2-3 jam lagi bertali-tali aku punya mithali.




























Mak tiri. Buleh koyak rabak gown ni di sarung ke zirafah henjut!




























Mithali. Duduk elok-elok tunggu waktu berbuka kat kedai. Macamni, hari-hari pon buleh buka luar  (^_^)



Mithali. Tidur tanpa paksaan. Pasrah...





























Mithali. Meratib 613 dari pagi sampai tengahari. Lega Mak!



























Mithali. Meratib diam-diam sementara menunggu Babah membatak kat kedai letrik




























Mak tiri. Berguling-guling atas lantai kedai. Ringannn jer tapak tangan aku tahu!




























Mak tiri. Susu dah berkali-kali. Tido belum sekali. Sibuk bergusti dari pagi!





























Mak tiri. Bila dah jadi laguni, sabo aku dah betul-betul dihujung tanduk!



























Mithali. Terus lupa watak mak tiri yang aku pegang sat tadi.



























Aku tabik hormatla kat hangpa yang beranak 3, 4 dan 5 yang jarang-jarang naik minyak
Silalah teruskan beranak lagi dan lagi... ternyata hangpa memang kaya dengan sifat sabaq
Buat laki-bini lain yang setara dengan aku dan PS, yang agak 'ringan tulang' dgn hanak-hanak
Silalah berpada-pada dalam menyumbang kepada kadar pertumbuhan mahkluk sejagat!



Yang takde kasut raya,
Makcik Rehan (~_~)










8 comments:

Me on August 24, 2011 at 11:24 AM said...

gambar paling last yg paling mithali ditambah dgn keamanan sejagat.... hahhaha

p/s eden pun tak de kasut raya
('--)gatai nak bericon2 jugak heheheh

wardah @ fie shah on August 24, 2011 at 11:39 AM said...

mithali sgt bila diorg leh meratib 613 kan acik rehan. hahaha.

Delicious-Cuppies on August 24, 2011 at 12:07 PM said...

gambar last tue hati aku sayu wehhh... huhuhuh...

makcik rehan KJB on August 24, 2011 at 12:26 PM said...

Kerul, apsal ikon ko takde mulut? haha

wardah, tapi semalam 613 kami dah kena potongggg. huwaaaa... 611 depa tak layan sgt. udah si aserap kejenye dok tutup suis modem aku jer skangni. bosan le tu!

Mimie, sedih kan bila depa dah terkulai layu. padehal tadi akulah yg jadi raksaksa bila dia bantai muntah selambak :((

littlehumblelynn on August 24, 2011 at 12:26 PM said...

MR

gambar 2nd last tu sadis tuh..ko paksa anak ko mop sendiri ke muntah dia..heheheh..

ala garang2 ngko..harus dlm hati ada taman jugak utk anakanda terchinta..lg2 tgk mencah yg comel itu..

putih giler anak2 ko kan..
geram lak aku tgk..

nani on August 24, 2011 at 2:23 PM said...

kita srupa la kak...mudah beno naik hangin ngn anak...entry yg besh...

nadja on August 24, 2011 at 2:59 PM said...

kui kui kui.. fuhhhh memang ayat power.. mantop habis wa ckp lu MR.. hehehe lama cek tak kumen.. lama tak berblog.. memang dah sama la kita memang slalu juga la jadi mak tiri.. baru 2 kalau ramai tak tau la apa nak jadi umah.. heheeh nway slamat hari ghayer yer maap zahir dan batin.. :p

makcik rehan KJB on August 24, 2011 at 3:06 PM said...

Lyn, Abah dia balik keja tolong mop kan. Aku dah tak daya, penat giler semlm aku layan aserap punya cranky ko tahu... huhu

Nani, jiran sebelah aku gamaknya ingat aku kena angin meroyan kot. hari2 bertempik :))

Nadja, lama tol kamu tak blogging eh. Budak2 sihat ker dik? Baru anak dua angin kita sampai kepala. kalau 4 atau 5? huahuahua...

ShareThis