Monday, September 19, 2011

'Hijau Langit' yang merah

Posted by makcikrehan KJB at 7:40 AM
Malas nak taip karangan boleh?
Cerita bergambar lebih-lebih kurang dah la ekk

Summary dia begini...
Semalam adalah pegi kenduri pihak lelaki adik aku Si Hijau kat Banting (eh apa aku sakap nih?)
Hujan adalah sangat lebat start pagi sampai awal petang.
Jadi kami adalah kuyup dan sekarang sudah selsema, ketidakselesaan tekak dan sebagainya.
Asrap adalah memberi dugaan pancaroba sungguh besau kepada aku laki-binik!
Beliau itu adalah mengamuk, meronta dan berguling tanpa belas ehsan di romah orang.
Selebihnya adalah gambar hentam kromo yang di shoot sambil sebelah tangan mengheret anak :((







Asyraf muka kerek dari dalam keta lagi. Aisyah muka bonyek baru bangun tido.
PS muka bengkek kena tipu dengan GPS.
Atuk Asan dan Nenek Onah tidak kelihatan, tapi mereka ada di belakang bersama-sama Aisyah.
Sebelah kanan sekali, yang kaler biru tak kelabu tu lengan aku. Sasa kan? :))
































Hujan adalah lebat dan bertali arus...
































Baru sampai. Aisyah mengetuai perbarisan :))

































PS menjinjit kasut busuk Si Asyraf.
Asyraf didokong oleh Maksu dia kat belakang nun - meronta nak bolos!

































Pengantin yang merah. Ke maroon? Whichever...



































Pelamin. Simple-simple saja.
OK la ni. 99 kali lagi baik dari kat romah aku haritu,
yang saling tak tumpah macam backdrop Bintang RTM time Ramlah Ram (ai lebyu Kak Melah)
































Lepasni ada adegan campak-campak bunga rampai dengan gula-gula untuk kekanak.
Tapi aku tak sempat shoot gambo. Asrap memerappppp!

































Pengantin lagi. Mekap adalah sedikit jangok.
Dalam gambo nampak mulus, aku kelebek dekat-dekat cam buleh kikis jer rasa.
Pandai aku komplen orang, time aku dulu tak sedor macam Mak Lampir eksiden dengan lori tepung!

































Anak sapa tah!
Apa pon tak bley....



































Lagi-lagi ragam.


































Umpan pegi pelamin, tak heran!
Melalak dan mengamuk lagi best.


































Shoot jer mana yang sempat.

































Aku pass kamera kat adik. Aku kena take over Asyraf yang semakin di luar lokus kawalan matra.
Pandai-pandai koranglah nak shoot apa yang patut.
Janji ada gambo nak boh masuk blog :))

































Younger sisters.
Tambuk! Hahahaha....




































Sisters and mom. Mana aku?
Sian aku tau, sia-sia aku pakai baju lengan saloma dengan bijian-bijian manik tau!
Sekepiang gambo pon tak masuk (ker tak muat?)



































Pengantin with both moms.
Muda mak mentua hang Ah!































Tobat tak bawak Asrap pegi kenduri dahhhhhhhhhhhhhhhh

















0 comments:

ShareThis