Tuesday, September 27, 2011

Tak bantat, tapi...

Posted by makcik rehan KJB at 8:20 AM
... menggerutu!

Salah scale, salah Esah, salah oven, salah Asrap, salah PS, salah esen vanilla, semua salah!
aku sorang je tak salah  :))




























Melengkapkan lagi kemenggerutuan itu adalahhhh.....



























Puding roti + croissant yang takmau tenggelam,
Lalu....



























Tindih dengan pinggan dan balang gula (^__^)
Bila dah siap bako, mula-mula dia naik membuak macam gunung berapi tengah meletup
tapi bila dah siap masak, oven dah sejuk... tetiba dia jatuh melepeh jadi camni :))





























Tibaila...
dah potong-potong masuk bekas, simpan peti... makan sejuk-sejuk...
Eh sedap rupanya... ---> tadak sapa kata, aku sendiri kata :))

Chocalate ganache aku yang tak jadi,
ada kisah dan sebab musababnya, malas nak cerita... bikin malu bini PS saja :))





























2 hidangan menggerutu di atas aku bawak pegi kenduri tahlil umah abang ipar,
plan asal aku nak buat makan-makan kat Bayuville Sabtu tadi
tapi abang PS lak tunda majlis depa dari minggu lepas ke mingguni
kami pon kensel plan, pastu hangkut kek gerutu pegi sana,
majlis depa lagi afdhol dan priority tinggi sebab depa nak pi Mekah 11 Oct ni
(selamat duit aku tak yah kuar bajet open house, kata PS dalam hati)
pastu kami pandai-pandai masukkan itenerary potong kek besday anak sendiri kat romah orang :))













































































Besday boy bengkek giler... dia punya besday, tapi orang lain yang dok potong kek :))
Dari awal kakak dia yang conquer pisau... tu yang member muka mencuka tu
Lepas kakak dia potong, abang sepupu dia pulak potong kek
lepastu kakak sepupu dia yang lagi sorang pulak
mentang-mentangla kek murahan dengan topping belengas macam ayaq kopi tumpah
PS selamba je bagi pisau tu kat setiap sorang anak buah bagi merasa potong kek
bersimpang siur kek aku kena tarah tau! :))


Akhirnya.....




























Puas hati aku...
Tak reti potong, kikis pon takpa...

























Cucuk-cucuk pon takpa...





























Nahhhhh... rasakan!
Biar semua orang tak payah makan!


Last but not least....























Bangggg, aku nak floor board macamni buleh?
Seluas kangkang Asrap pon jadikah!










4 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ on September 27, 2011 at 9:29 AM said...

ok dah tu... buat kek hari2 kompom makin gebu kek mak cik nanti...

SYANI on September 27, 2011 at 11:36 AM said...

Biar rupa huduh tapi sedap..hahahaha

TopsyTurvyMum on September 28, 2011 at 1:54 PM said...
This comment has been removed by the author.
TopsyTurvyMum on September 28, 2011 at 1:54 PM said...

kot ye ponggg koison tu kerat2 la dulu.....
Buat sementara ni ko JANGAN canang timah tu sifu ko yer?? wakakaka

Ayat aku tak tahann..
Eh sedap rupanya... ---> tadak sapa kata, aku sendiri kata :))

ShareThis