Friday, October 14, 2011

The early bird

Posted by makcik rehan KJB at 7:25 AM
Assalamualaikum. Salam Jumaat.
Hehehe... asal Jumaat jer dan-dan amik mood setajah ekk, bagi salam bagai :))

Semalam aku penat kesana-sini, jadi drebar pusing Hulu Selangor
cewah, pusingla sangattt... Bukit Beruntung dengan Serendah je pon
so malam tadi kol 10.30 aku dah lebuh dengan budak-budakni
bila dah awal mengolohnyer, makanya awal le jugak bangunnyer
paksa jugerla bangun awal...
pasal nak jadi the early birds that catches the biggest worms gittew kaanns

Aku selongkar peti sejuk cari bahan nak main masak-masak
teringat pastry cap Kawan yang bila entah aku beli, yang belum digunapakai
pastu meligat pulak fikir nak bubuh filling apa dalam dia
malas haih nak mendadu kentang buat inti bagai...
ingat nak lebuh choc cips jer dalam tu...
tapi terpandang lak sebonjot kuah spaghetti yang aku tapau masa gathering skolah aritu
Yessss.... senang idup mak!

There you go...























Tangan aku belum cukup gebu untuk menganyam pastry macam Che Mat Gebu
1st time hokay... masuk perut bukan dia kira dah renda ke kerawang ker :))
























Aku rebus sikit spaghetti habuan peminat tegar western food dalam romahni
kuah spag tu aku renjis sesikit jer sebab ada pepper
budakni pantang pedas sikit, kang terus tolak pinggan tak jadi makan

Oh pasal camera semalam kan,
ada jugak yang speku aku beli kamera baru
banyak chantek lobang idung ko Rehan! <--- kata Pakcik kau

Kerja 3 hari pastu cha alip but,
ko hagak-hagak mampoo ker aku nak beli kamera rega 3 hebu hengget?
pitam-bangun 88 kali pon tak dapat dikkk...
semalam aku membatak kamera orang jelah
ko tak caya, ko tengok gambo pastry dengan spag aku tu
tanampak ke jenuh aku crop rapat2 sebab nak hide keliling meja aku yang berselirat penuh barang?

Sapa-sapa lagi ada kamera baru,
kalau nak mai shooting dengan background dinding merah fefeeling Ikea akuni silakanlah
kalau datang, jangan lupa bawak rempeyek satu balang ekk... kahkahkah!







4 comments:

TopsyTurvyMum on October 14, 2011 at 8:58 AM said...

macam2 jenis lipatan pastry ko tu..
Kena buat tutorial sket nanti kalau senang sebab aku bako dalam sandwich maker jerr. Aku pun tak kuasa nak melipat bagai.

SYANI on October 14, 2011 at 9:33 AM said...

Aku ingatkan lipatan si mencah.. Wei MR, senonoh la sikit [teguran membina kunun..] hehehehe

makcik rehan KJB on October 14, 2011 at 10:16 AM said...

aku melipat subuh2 sepie... mata pon tak celik lagi tau! hahaha. selamat dh pon semua. ekekek. eh takpa2, nanti aku buat versi rajin aku dedicate iutk ko ekk syanni.

TTM, ko diam!! wahhh... bengis. hahaha

JaSSNaNi on October 14, 2011 at 10:27 AM said...

assalamualaikum...
datang sini tengok makcik rehan wat pastry.. hari tu pun aku wat gak.. dua kali masuk oben sbb kureng crispy.. ha.. lepas tu ok la.. tapi kering je kan benda ni.. kulitnya tu kalau dah bakor gitu.. kat dalam plak macam liat2 sket.. tul dak.. ape pun dok dalam perut semua kenyang belaka.. eheheheh..

1st time melawat sini.. selamat berkenalan.. :)

ShareThis