Friday, November 4, 2011

Ko tunggu Mama ko pulak nak terbalik nih!

Posted by makcikrehan KJB at 3:57 PM
Aku ngantuk, malam tadi jadi burom hantu
alah, kan tengah batak menjarum kan...
aku bior jer kanak-kanak dua orangni buat aktibiti bebas depa
situasi semasa rumah aku adalah 10 x lagi dahsyat dari gambar kat entry bawah tadi
malas dah nak snap gambo, kang laki aku tau taktik rahsia pengurusan rumahtangga aku
aku kemas rumah pukul 6.30 petang je tau selamani,
yakni 15 minit sebelum ETA laki aku dari opis
hazab kan? pasrahla bang. Aku penat tau asek kemas 4-5 kali sehari.

Sat tadi aku masak air, masa air dah masak aku pi dapo nak tuang air panas masuk termos
aku dengar depa berdentum-dentam sambil mengukik gelak dalam bilik
harus mengkelibut habis bantal selimut semua kan
aku sound si kakak dari dapo:
Kakakkkkk jangan main kuat-kuat dengan baby, nanti baby nangisss!

Anak bertuah aku jawab dengan penuh tawaduk:
Takde pape lah mama... kita cuma main terbalik-terbalik jeeeee


Kejap tadi depa tuka lokasi, pi buat onar kat Bilik Rahsia aka studio jenjarum aku
tetiba aku dengar bunyi gedegang!

Kakak datang dgn muka penuh sufi kat aku :
Mama, ia memang satu kemalangan... saya tak sengaja terjatuhkan langsir mama
mama maafkan saya yeeee... (sambil buat tangan merayu-rayu)

Aku marah gitu-gitu jer sebab aku ingat langsir tu terlucut dari rail...
Tak lama kendian, si adik pulak kuar dari bilik sambil sengih tayang gigi rompong
Asyraf heret besi curtain rail aku woiiii!

Sampai runtuh besi langsir korang kerjakan hah
korang tau tak esok lusa dah nak raya?
mak-bapak hangpa ni dahla rajennnnnn sangat mencantikkan romah
ni hangpa lagi tambah hazab pulakkkk

Ha ini dia mak kau pulak nak terbalik-kongkang!








6 comments:

Amiizaa2001 on November 4, 2011 at 4:16 PM said...

tergelak aku rehan....ya ampon...comel bdk dua tu main...sampai curtain ko pon tercabut...

Me on November 4, 2011 at 4:25 PM said...

ia adalah satu kemalangan MR bawa bersabar... hahahahhaha comel betul ayat cik aisyah..

ejaMaria on November 4, 2011 at 4:26 PM said...

hahaha...

saya pun pernah kena gitu... diorg main jadi tarzan kat langsir... sampai runtuh langsir... ambikk... lepas tu Mama pun jadi tarzan...

hehehehe... ayat sedapkan hati saya sendiri :-
'ala, rilek la, lagi 10 tahun nko dah takkan jumpa benda-benda gini, nnt nko rindu pd anak kecik nko, masa tu diorg dah besar, dah tak buat perangai 'pheqrak' ni semua...' ;p

makcikrehan KJB on November 4, 2011 at 4:32 PM said...

saya betul2 mintak maaf mama, saya betul2 tak sengaja.

banyakkkk la ko punya tak sengaja tau. lepastu tau kecut perut dok pujuk aku suh pasang balik sebab tanak bagi babah dia nampak. babah punya angin ko takut ekk... mak ko punya puting beliau ko tak takut eh!

grrrr....

eja, aku kdg2 je terinsap algutu. but most of the time aku naik hantu jer. hohohoho...

Normaliza on November 4, 2011 at 4:47 PM said...

tergelak baca entri ni. mesti comel kan si kecik bawa kuar rail langsir...hehe

joyahsport on November 4, 2011 at 7:06 PM said...

kem salam kt kakak tu..pesen ayat same mcm mak die..kikiki...

ShareThis