Thursday, December 15, 2011

Tentang Rayhan

Posted by makcik rehan KJB at 9:00 AM
Aku baru tengok derama Tentang Dhia ni tak sampai 3 kali
dan aku tak pernah tengok full hatta satu episod pon
1st aku tengok masa Si Dhia kena kapan, tetiba dia bangun balik dengan mata terbeliak
terkesima aku laki-bini tengok tau... ni Misteri Nusantara ke hapa nih :))


Pic Googled













Semalam aku terrrrtengok lagi,
aku upah anak-anak aku makan nasik lemak Che Mah
maka dapatlah aku konker remote hehehe...
aku bukan tau jalan cita dia pon, hadap pi lah... janji pelakon tak kayu jati
feveret aku macam biasa yang bengis-bengis la kannns
sampai herot-herot mulut Liza Abdullah nak menjiwai watak, bagus makcik!
Aku suka kau seploh kali dari itu Makcik Rosnah bukan Mat Aris tu (apa tah nama dia)

Semalam kan, kan ada part Si Nora ni dressup pakai baju fink,
siap pakai bincu fink, blusher fink bagai... demi nak menyambut laki balik kerja kanns
rasa macam aku nak tenyeh cili molot Si Dhia taww...
"Kesian suami, balik kerja penat-penat... tengok rumah bersepah, tengok isteri selekeh"

Tak hagak-hagak... sentap Hakak Rayhan kau tau!
Eh sapa tulis skrip nih? Hakak hantar sorat bantahan kat tibi 3 kangggg :p

Pic Googled

















Abam Zikir ko pulang dari kantor jam enam mampoo la ko nak bersiap-siap bagaiiii
Abam Aril aku (cewah) pukul 12.36 malam (tatkala entry ini di karang) pon masih belum pulang
gigihla sangat aku nak pakai kaftan fink beropol, berkerawang, berenda bagai tetengah malam kanns
siap bersanggul sendeng, bersubang gading....
elok laki aku bukak pintu, nampak bini macam kelambu fink merayap tengah romah...
boleh fitam laki hakak dikkk...

Kami-kami bini solehah yang anak berderet masih merayap ni kanns,
Tak payahla nak letak KPI tinggi nak suruh mekap-mekap pakai kaftan menyambut laki weii
Badan tak bau masam muntah budak pon dah cukup bagus hokeh....
*Geng, sila bersetuju dengan aku wei!*

Anyway, oleh kerana terpukul dengan skrip Si Dhia semalam kan,
lalu aku pon bertekad membawak masuk kaftan harga patut untuk di jual di KJB
khas untuk digayakan oleh para bini mithali rapia sewaktu menyambut kepulangan somi dari kantor
ko selang selilah.. harini pakai blouse muslimah, esok pakai jubah lycra, tulat pakai kaftan :))
*iklan bayar sendiri ni tau*

Sikit hari lagi aku post gambo kaftan kat page KJB eh...
Awas kau Dhia!







6 comments:

ejaMaria on December 15, 2011 at 10:30 AM said...

kehkehkeh...

kita lagi la... balik keja... tak sampai 1/2 jam hubby pun balik... amacam?... jangan kata nak bersiap mandi bagai kemas rumah kebenda... nak jerang air panas pun tak sempat lagi... dgn anak lagi yg ngok-ngek ngok-ngek minta nak macam-macam... ;p

janji rupa elok... bau tak masam sudah... hubby sampai muka kita senyum pun cukup...

makcikrehan KJB on December 15, 2011 at 11:23 AM said...

khelllasss... kau maria! gitulah situasi sebenornyer kannns :p

littlehumblelynn on December 15, 2011 at 11:59 AM said...

aku nak gelak ..aci?

lawak betullah ko ni..

aku pun kadang2 dah lebih dr hantu kak limah..mmg x dan nak melawa nyambut laki..

tp macam selalu..laki aku yg sambut aku..dah aku keja balik mlm..dia cikgu..

huhuhu

makcik rehan KJB on December 15, 2011 at 12:18 PM said...

lyn, laki ko pakai segak2 pakai tie, pakai blezer tak tunggu ko balik keje? ke pakai kain pelikat gajah baring jer? wakakaka...

littlehumblelynn on December 15, 2011 at 4:52 PM said...

xde maknanya pakai blazer bagai..kadang2 x berbaju pun menyambut bini terchinta!!

hahahahah...

Sari on December 16, 2011 at 8:43 AM said...

ahak..ahak..lawak sungguh..memang tu la jadi kat aku sama...:))

ShareThis