Tuesday, January 17, 2012

Home tuition

Posted by makcikrehan KJB at 1:09 PM
Assalamualaikum WBT



























Dipetik dari buku biografi aku (belum komfem bila nak print) :

Selain berjaya sebagai usahasawan peringkat kebangsaan,
Makcik Rehan juga merupakan seorang ibuk mitholi,
yang sangat mengambil berat pelajaran anak-anaknya.
Beliau memberi tuisyen kepada anak-anak pada setiap malam,
dengan penuh kaseh sayang, tawadhuk dan kesabaran,
demi memastikan mereka cemerlang, gemilang, temberang terbilang di donia dan di akhirat.



Ayat mesti vogeh, walau hakikatnya...



























Malam tadi aku test power jadi cikgu tusyen.
Baru muka surat pertama :

a, i, u
u, a, i
i, a, u

Sudahlah!!
Sebelum aku luku... baik kau pergi beradu!




5 comments:

Mama Adam on January 17, 2012 at 1:52 PM said...

hahahha.... janji dah beli. mulanya, bila anak bersedia....

kena main psikologi kot :)

Kamalia on January 17, 2012 at 2:19 PM said...
This comment has been removed by the author.
Kamalia on January 17, 2012 at 2:27 PM said...

kahkah..aku dulu peram setahun,pastu lepas raya tahun lepas baru mula..aku tak sangka aku garang wei, sian anak aku..skang, Alhamdulillah, amni dah boleh baca, kembang idung aku tiap kali dengar dia membaca.
#tapi, kena ajar pelan2 la rehan dan kita pun kena istiqamah gak *aku bab tu yg malas tu*..

makcik rehan KJB on January 17, 2012 at 11:14 PM said...

mama adam & kamalia, aku tatau celah mana nak ajar dia. pepagi dah pi kindy. kol 12.45 sampai umah sibuk nak mandi, makan, minum susu, sambil golek2 dgn adik dia kejap. kol 2.30 dah pi KAFA. kol 5 kang baru balik. mlm tadi pi ngaji umah muallimah, dia cita kat babah dia - saya tertido dekat papan quran tu (tertomoih atas rihal kau!) punya la letihhhh.... weekend je la kot aku cuba2 curi masa kan. kesian gak nak tekan lelebih. anak aku bukana da gen cendiakawan. mak pak dia pon sawan2 jer kan... hahaha

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ on January 18, 2012 at 8:48 AM said...

saya pun beli siri ni gak..peram setahun akekeke, pasal x sanggup tiap hari jadi singa...thn ni dah mula semula... kena sabar mak cik oii... saya ni pun dok hari2 ingatkan diri sendiri....sabarrrrrr sabarrrrrr huhuhu klu x lama dah annur tu lebam sana sini or kena jerkah akekeke ikut je step dia kasi... satu sesi jgn lbh daripada 15 min gitulah.... mesti buleh mak cik...mencah anak bijak! :)slow2 annur pun dah nk lepas buku ke 2 dah dlm masa 2 mggu ni....

ShareThis