Monday, January 9, 2012

Sendulah selalu. Buleh diskaun selalu. Haha

Posted by makcik rehan KJB at 8:29 AM
Assalamualaikum WBT.

Malam bila tah, pi Jusco lagi. Carik stok akhir. Haha.
Seb bek mall depan umah, 15 minit sebelum tutup baru sebok pi beli barang dapo.
Mahaila weii... tak buleh blah la rakyat marhaen macam kami shopping groceries kat Jusco
Target beli ikan 2-3 ekor, sayur sikit dan biskut untuk Mencah bawak pi skul
Hujung mingguni baru nak pi stock-up kat Tesco atau NSK.

Tengah pilih-pilih ikan, laki aku cakap salmon less 50%.
Menggelinjang la aku. Rembattt.
First time beli salmon raw, selalu nya pi makan kat kedai saja
aku mana geti masak western canggih-canggih ni
baik pi makan siap kat kedai, dah tentu-tentu sedap
kalau aku buat, harus jadi macam tadi... kira tahap buleh makan saja.
Abam Aril makan segan-segan, dia bukan hantu ikan. Tak sedap pon ya kot. Haha.
Nindia hantu ikan.... bini dengan anak dara dia.
Berlumba-lumba dok sumbat masuk mulut :))
Geleng kepala laki aku... kalau benda mahai-mahai memang serah kat korang dua beranak!
Mintak-mintak minggu depan ada lagi salmon less. Kehkehkeh.

Ni gambaq kanak-kanak kat Jusco.
Orang tak ramai, takde la aku malu nak bok kluaq camera tangkap gambaq.
snap sambil nyuruk-nyuruk belakam pokok sakura :))










Budak-budakni manjang pi Jusco pakai baju tido.
Aku je yang tak gamak pakai baju kelawor :))
Dah 2 kali pi, still tak abih explore kedai-kedai yang ada
cemanalah nak explore, kalut ligan anak membuas!
Sendu je aku tengok Jusco malam tu. Macam tak ramai orang je.
tataula kalo sebab sekolah dah bukak takpon sebab dah malam kan
PS ko lagi selamba sakap : sunyi sepi laguni... tak lama lagi tutup la kedai-kedai ni suma!
Choy!!




2 comments:

littlehumblelynn on January 9, 2012 at 1:03 PM said...

Rehan

smlm aku p rawang rumah homestay mak aku...aku tgk ada brosur jusco..rupanya jauh dr area rumah mak..

rumah mak nun kat bkt sentosa..huhuhu

comel sggh pakai tudung gitu..
si aisyah itu !!

makcikrehan KJB on January 9, 2012 at 7:11 PM said...

ooo bukit sentosa tu kat bukit beruntung tu. jauh jugak nak mai ke jusco ni. tapi dah alang2 pi sana, awat tak mai melawat kawasan. hehehe. eh, tapi bukan kah ko tengah berpantang? cemana leh samapi BS lak ni? ngelat ekkk... hehehe

ShareThis