Tuesday, March 13, 2012

Bila doktor bersuara...

Posted by makcikrehan KJB at 3:24 PM
Assalamualaikum WBT


Masa pi klinik nak amik ubat demam itu hari, Aisyah ikut sekali masuk bilik doktor
Patient tak ramai, rajin la misi-misi tu melayan dia.
Depa bagi bitamin sebijik, bila dia habih isap bitamin tu,
dia nganga mulut tunjuk kat doktor... bitamin saya dah kecik
Mujurla doktor tu sempoi, paham sangat la taktik anak aku nak pow bitamin lagi sebijik :))
Doc tu Indian lady yang ramah, aku pulak bangsa yang sembang rabung kalau kena gaya orangnya

Prong prang prong prang lah aku dgn doktor dan misi-misi tu bersembang
Doktor tanya aku, bila nak tambah anak? Hahaha... carik nahas kau doktor! :))
Aku cakap, malaslah. Gemuk, badan berat... tak larat bawak perut, tak larat ligan anak.
Mengekeh depa gelakkan aku. Misi-misi pon join semangkuk.
Pastu memasing pakat kuarkan teori kenapa pompuan lepas kawin adalah menggemuk.

Pastu doktor tu bukak citer, dia tahun ni nak kawin. Umo dia dah sebaya aku.
Lagila dia cuak... takut nak beranak, pastu takut gemok. Hahaha...
Pastu aku pon terus tetiba naik syeh jadi Gynea, mengalahkan dia yang doktor
Aku cakap, u nanti lepas kawin jangan nak planning-planning tau,
cepat-cepat mengandung, beranak sebelum umur makin tua
Kahkahkah... takde panggil doktor dah... i, you jer dengan dia
eh, aku doktor ke kau doktor nih?

Sebelum kuar tu dia sempat la sound direct kat aku
I think the problem here is your eating habit kan?
Try la makan sikit-sikit jer lepas ni....
OK, sekarang baru betul kau adalah doktor!


===========================================================

Sat tadi aku suap hanak-hanak makan nasik.
Lauk sup ikan jenahak jer. Nenek Onah bagi. Mak mentua kau hado kasi lauk? Hehe
Lepas depa memasing dah mengkenyang, aku pon kaut nasik untuk isi perut sendiri pulak
Buleh tahan penuh jugakla pinggan dapat free beli Sabun Daia tu aku isi dengan nasik

Gaul punya gaul... baru nak suap masuk mulut...

Mamaaaa....  awak tak dengar ke apa doktor cakap haritu?
Mama ni makan banyak sangat, macamana nak kurus?
Dokter tu kata, makan sikit-sikit... jadi Mama tak akan gemuk...


OK, 20 tahun lagi... kau tak jadi doktor siap!









3 comments:

littlehumblelynn on March 13, 2012 at 4:07 PM said...

give me 5 mencah :)

ahahhahaha

jangan sentap!!

aku pon sokmo kena sound dgn anak sulung..bila mama nak kurus macam dlm gambar tuh..hahahah

dia dok banding gambar aku dgn zaman uni dulu..surelah jauh beza sgt2..hampeh!!

aku rasa kita bukan nak kurus sbb cantik tp kita kena kurus sbb nak fit/ sihat

rasanya sjk badan aku naik 15kg lepas beranak auni...dah x fit.,.nak jalan laju2 pun semput ..

kena jugak amik niat baik anak kita tuh kan..dia nak kita sihat + bonus kalo kita cantik

:)

Lynn Hamzah on March 13, 2012 at 5:03 PM said...

aduh...sampai mcm tu sekali kena sound ek...moga anak tu nanti doktor la yer...hehehe...

tapi memang betul arr...bila lynn makan kat rumah memang arr bertambah...macam mana la nak kurus...

Sari on March 13, 2012 at 5:16 PM said...

hihihi..ko saje bagi aku gelak dpn laptop ni tau..!!!

ShareThis