Wednesday, March 14, 2012

Outing

Posted by makcikrehan KJB at 9:15 AM
Assalamualaikum WBT

Bangkit pagi je Aisyah mintak nak pegi sekolah.
Sian dia... aku tau bosan duduk rumah.
Cuti skolah seminggu, tapi Abah plak tadak nak bawak pi jalan-jalan.
Kesian punya pasal, aku terbuat janji dengan dia - nanti petang kita pegi Jusco.

5 minit sekali dia datang tanya,
Mama dah mandi ke?
Mama dah solat ke?
Mama dah sedia?

Aku bagitau kita pegi lepas Mama solat Asar. Bagi baby tido dulu kejap.
Masa adik dia tengah tido, dia datang hinggut katil. Lalu adik pon bukak mata.

Mama, baby dah bangun la!
Jomlah kita pegi Jusco.

Adoi... mengah aku nak jawab soklan.
Mama dah solat? Sudah ke Mama? Boleh pegi tak Mama?

Pukul 5.30 camtu kami pegi.
Elok nak kunci pagar, gerimis mula mengundang.
Aiyooo... kena hujan balik. Akuni baru gaya nak kebah demam ni.

























Kakak nak makan apa?
Saya nak mushroom soup macam yang Babah beli haritu.
Tekak Manhattan, tok leh kata apa :p




















































Yang kecikni berlari sana-sini macam tak cukup padang.
Tapi bila jauh sikit, tanampak kelibat aku... terus melalak kaw-kaw!
Chaittt... ingat samseng sangat. Samseng celah tiak Mak! :))





1 comments:

littlehumblelynn on March 14, 2012 at 11:33 AM said...

rehan

aku ingat nak 1/2 day esok..mau ajak anak2 g tgk wayang citer seefood...itupun kalo boss giler tu approve cuti aku :(

ShareThis