Wednesday, March 21, 2012

Retiz pon ader perasaan tau

Posted by makcik rehan KJB at 7:58 AM
Assalamualaikum WBT

Hati akak yang selembut sajlu telah mensentap dan mengguris lagi
dan macam biasa... akak kalau sekali sentap, memang sampai ke tulang hitam
yakni lubuk nurani yang paling dalam gitu. Puiiiii!!

Orang lain kalau menyentap langsung tak usik blog ke FB ke apa kan
tapi akak kau kemain menggila pulak mengarang entry
escapism la kiranya blogging ni kan

Petang semalam lepas hantar Mencah Manhattan pi KAFA
akak melencong pegi pejabat pos nak pos barang dagangan
mujurla masarekat BCH tak ramai sangat nak membayo bill macam selalu
sekejap jer dah selesai urusan akak kat Pej Pos,
Asrap pon tak sempat nak buat drama stunt mengguling macam selalu.

Bila dah selesai urusan, mulala kepala akak berpusing-pusing mencari pasal
tetiba teringat akak dah lama tak trim rambut yang dah mula bersepah-sepah kat dahi
lalu akak pun terus tuju kat satu salun rambut (salun tu, kau ada?) kat hujung corner
haritu pernah sekali potong rambut Mencah kat situ. Kena 7 hengget sahaja.
Kalini tengok kat cermin dia tulis, dewasa potom rambut 20 hengget.
Ishh... mahai ler pulak. Biasa akak bajet 10 atau 15 hengget saja.
Bukak dompet, nampak duit macam ada belen banyak lagi (kater usahasawan kanns)
Lalu masuklah akak dan Asrap ke dalam salun ittew

Pendekkan cerekarama... dari nak mempotong rambut, akak terjebak cuci rambut sekali
First time in my entire life u olls... akak mencuci rambut di salun

Very the peghak ko tau, nak terlentok-lentok tido masa amoi tu mengerjakan kepala akak
rupanya cuci rambut kat kedai ni siap ada pakej urut-urut kepala, leher sampai ke lengan!
masa dia cepuk-cepuk lengan balak akak kan, akak punyalah tahan taknak mengketawa
mujurlah Asrap kecik lagi, tak paham pemender kan
kalau akak pegi salun dengan kawan akak Si Ezey tu, mau roboh kerusi tu kami pakat mengketawa
kau bayangkanlah dik, akak yang besor jumbo ni... diurut oleh amoi kenit....
mau lenguh tangan dia lepas urut akak kan...

Lebih kurang sejam jugakla akak membuang masa kat salun tu
kiranya akak berpuas hati lah dengan servis depa
rambut akak pon depa potom cantek macam retiz antarabangsat. Puiiii....
hilangla jugak lenguh-lenguh kat leher tu kan
peghak pon peghak la kannn.... janji bayo 30 hengget saja :))

Dan start dari petang semalam lepas balik salun tu sampai tengah malam buta
Asrap punyalah melalak macam kena sawan tangis gitu
Bapak kau macam biasala... buat perangai srupa orang lain la kan
mentido tak pedulik rumah nak terbalik ker apa
Yang akuni dah mencuak anak tanak terletak
mata pejam tapi menangis teresak-esak, siap tangan mengkawai-kawai, mulut meracau gitu
sampai lenguh la tangan akak pangku baby besor ni sampai terlena
tu pon asek terjaga-jaga sambil meracau menangis

Akak syak, ada yang tak kena masa kat salun tu kot
maklumla... salun kan, kemain banyak patung, gambor-gambor model betepek kat dinding kedai
lagi ada patung tokong besor dalam kedai...
akak suspect ajer ler.... akak bukan racist tau...
budakni pulak main sorang-sorang jer masa mak dia membatak cuci rambut

Siang ni kalau dia sambung lagi melalak sambil meracau macam malam tadi
memang akak hambat Abah dia suruh balik bawak anak pi klinik ke apa
jangan nak perasan jadi boss besau pikir masalah sarekat, anak kau melalak ni sila balik tengok

Mencah dah bangun. Mau siap-siap pegi sekolah.
Asrap masih mentido. Harap-harap dia okay bila bangun nanti.

Babai u olls *sambil tarik remos, tayang rambut retiz*









10 comments:

Siti Sifir on March 21, 2012 at 8:16 AM said...

k.an, tang mana yg sentapnye ni? kuikuikui....

a wife n a mom on March 21, 2012 at 8:30 AM said...

Betul, tang mana sentap. Sungguh saspen sy baca line by line mencari isi sentapmu itu.

Me on March 21, 2012 at 9:33 AM said...

betul.. tak jumpa sentap kat mana??? mungkin sebab mentido serupa orang lain kah??? tapi kan serupa org lain?? so ok la tue kan??? kalau tak tidur susah plak... btw BCH tue apa?

Alin Marlini on March 21, 2012 at 9:40 AM said...

sentap rambut ek..hehehe

mama iris on March 21, 2012 at 9:51 AM said...

sentap dengan tok laki ke maksud di sebalik teleknobelah mu ni kak....???

Alwanez on March 21, 2012 at 10:25 AM said...

kak rehan sentap dgn abahnye la tu..anak nangis tak benti2 ayahande asrap leh tidor lene.hehehe biase la tu kak, org laki malas pikior byk. kite pon slalu jadi ghimau gugurl gak :P

TopsyTurvyMum on March 21, 2012 at 11:36 AM said...

lorrr...pejadah nak sentap bagai kaka.

Kalau rasa nak sentap, tarik jer remos baru tu 3-4 kali.

makcik rehan KJB on March 21, 2012 at 12:31 PM said...

retiz kannnn.... kena la drama lebey sikitttt. keh keh keh.

eh BTW, entry ini bukan nak merungkai isi sentap. entry ni nak bagitau AKU ADA RAMBUT BARU hokay! LOL

*SiRibenMerah on March 21, 2012 at 3:31 PM said...

phewit... da retisss kan~

Nastyna on November 13, 2012 at 1:26 AM said...

kesian dengar, tapi funny la.

ShareThis