Sunday, March 11, 2012

Self-esteem

Posted by makcik rehan KJB at 3:11 AM
Assalamualaikum WBT

Sat tadi chat dengan sorang kawan baik kat fesbuk durjana.
Tanya dia, tau sapa-sapa buleh jahit tudung tak?
And she recommend someone - kawan sekampung dia.

She gave her friend's FB link.
Laju-laju aku click tengok gambaq.

Cilaka. Hensemnya laki dia. Dia pon punyala lawa.
Dah laki-bini muka jambu, anak-anak kompomlah jambu air.
Dan-dan terasa diri ini serupa bibik tua!

Aiii... mid life crisis dah ka?
Dak kot... di bawah pengaruh dadah kot ni...
Aku biasanya punya yakin diri yang tinggi dan kental. Puiiiii...!!























Salahkan ubatan sebeban ini sehingga minda berada di bawah sedar.
Gila patuh makan ubat sehari 3 kali. Antibiotik bagi perabih.
Celik mata 10 minit, pejam balik 3 jam.
Tido-bangkit-tido. Antihistamine buat aku lalok.

Kanak-kanak lalu terbiar.
Mak sedap tido atas tilam, anak mengkerekot ataih tikaq buruk.
Saja takmau kepit celah ketiak, takmau transfer selsema kat depa.

Sedang paksa diri memperkuatkan stamina.
Mingguni cuti sekolah. Kanak-kanak bergabung tenaga membikin onar.
Esok laki plak terbang out station seminggu.

Maka takdak sapa aku nak pass baton suruh cebuk berak dan lap muntah.
Siang malam aku kena hadap kanak-kanak secara solo.
Kalau demam aku tak kebah-kebah sampai esok, apa cerita?
Aku jerit pon kuar angin saja ni. Suara dah takdak.
Bila tadak suara nak bertempik, takut nanti penampor puteri banjar yang take over!
























Kids, please behave. Please...








2 comments:

littlehumblelynn on March 11, 2012 at 10:08 AM said...

Rehan,

antibiotik mmg kena hbs jugak.jgn ngelat!smg cepat sembuh.mmg serabut kalo kita x sht dan at the same time kena jg ank,masak,mgemas.mmg tensen!bwk bersabar yea.

Kuazue Mohamad on March 11, 2012 at 11:01 PM said...

huhuhu...cercuba hang telan perahan lemon + madu..insya allah sembuh...
semoga lekaih sembuh nooo

ShareThis