Tuesday, April 17, 2012

18 Ringgit

Posted by makcikrehan KJB at 11:24 AM
Assalamualaikum WBT


Asyraf tak skolah harini yu olls. Kan ada Incik Nazir nak datang melawat skolah katanya kannns
Kemain happy la konker tibi sensorang dari pagi.
Tu tengah dok syok sendiri terjerit-jerit main sorang-sorang  :))
Tengahari semalam masa ambik Asyraf, beria cikgu tu berkias-kias nak ngingatkan Akak
Gigih konon-konon becakap dengan Asyraf, pastu cakap kuat-kuat nak suruh aku dengar
"Besok Asyraf tak datang kannnnn... besok Asyraf cutikan.... Kan besok dia tak datang kan...."
terbalik-balik dia ulang-ulang ayat yang sama, tampor jugak kang! ehh... hehehe

Lepas hantar Aisyah, tetiba teringin nak masak lemak ciliapi
(bahana Akak tengok Si Del masak lemak semalam la ni)
Akak terus pecut pegi BCH, terjah kedai runcit yang selalu pi

Dah sampai, matikan enjin... baru teringat dompet tak bawak
kelebek dalam wrislet Jurulatih Petaling Street, jumpa la 18 hengget
bulehla kot habuan beli santan dengan ikan 2-3 ekor

Ambik ikan, cilipadi, serai, santan = 5.90 sen
Gegas nak balik, tetiba teringat beras plak habis kat rumah!
Ahhh sudahhh... tak kan nak makan masak lemak dengan nasik pulut kot?
duit adala belen dalam 12 hinggit. Mana cukup nak beli beras sekampit...
nampak seguni beras timbang kat tepi tu
tanya la budak cashier tu, beras ni sekilo berapa? 3 hengget katanya.
merasala beli beras aci timbang... kekeke

Tetiba terasa semekin sangat. Insaf!
Macamnilah gamaknya orang-orang susah berbelanja kan
kais pagi, makan pagi. Beli setakat apa yang ada.
Nak beli pon takut-takut, takut terlebih bajet kan.
























Gambar hiasan. Hahahaha....







6 comments:

Alwanez on April 17, 2012 at 11:56 AM said...

Aisey..tengok gambar mee gorem ingat dpt resepi skali kak.hehehe

*SiRibenMerah on April 17, 2012 at 12:04 PM said...

walopon mee goren itu sekadar gambar hiasan, tetap berlagu perutku ini...

Me on April 17, 2012 at 12:07 PM said...

seteresss eden.. ingat gambo ikan masak lemak cili padi... haishhh
eh.. ekau tak bagi ke barang semangkuk dua kat tecer asyraf utk dijamukan pada Pak NAzir? muahahahhaha

littlehumblelynn on April 17, 2012 at 3:46 PM said...

rehan

tetiba nak masak lemak daging ..sedapnya..lapau plak aku ptg2 ni...

Ina Hashim on April 17, 2012 at 4:39 PM said...

MR,

tensen akak baca bab taska tuh...cukup2la dah sakitkan hati orang aritu...ini nak ingatkan lagi pulak....what if.....saje buat pasal, pegi je buat muka selamba hantar asyraf hari ni...apa agaknya reaksi siorang...
yela kan...mana boleh pilih2 kasih gitu....sangat2 unethical

makcikrehan KJB on April 18, 2012 at 9:02 AM said...

Kak Ina, kalau ikut rebel mmg nak buat lagutu. tapi pikir2 balik takperlah sekalis ekala beralah. ada hikmahnya tu. mujur jugakla saya tak kerja, kalau saya kerja memang buat stone je hantar jugak budakni haha.

Wani, Riben, Eden, Lyn - mee gorem tu tak cukup sifat. korang buleh buat lagi sedap. Aku bantai jer... janji buleh makan. sendri masak, sendri makan, sendri tak sedap, sendri kutuk. muehehe

ShareThis