Thursday, May 24, 2012

Simpan tenaga

Posted by makcik rehan KJB at 2:49 PM
Assalamualaikum WBT


Habih dah sentap akak... akak memang over kalau bab menyentap
ambik masa sehari suntuk baru nak okay :))
maklumla.... umo dah separuh abad kannns, hati tisu semakin menjadi-jadi gittew
belum lagi dapat inbox message panas berapi  macam Ahkak Zel yang bertajuk :
KURANGKAN UKURLILIT PERUT SUPAYA MUAT PAKAI SAFETY BELT KAPAL KEREBANG
silap-silap akak pegi bakar modem streamyx akak kanns
ala-ala marahkan nyamuk kelambu dibakar gittew...

Lambat akak update temberang harini kanns
bukan pasal apa, pasal malas lerrr... muahahaha
laptop kat bawah katil, meja komputer tu akak dah plug mesin gegar
so malas sungguhla nak cabut/ pasang plug 5-6 kali sehari
*remember... akak takde ipad hokay!

Pagi tadi kol 5 pagi akak bangun, mengantuk-ngantuk pon gigih jugak bangun
sebab teringat sayur togeh dah masak malam tadi... kang kalau tak makan akak teringat pulak
ha kau mampoo cam akak? sayur togeh pon bikin mengences di siang hari tatkala berposa
lepas sahur, solat subuh, terus akak kepit kanak-kanak dan sambung mentido
tak pedulik dah makan-minum tok laki di pagi hari
yang aku ingat, aku kena simpan tenaga... esok aku posa.. wakakakaka!
sedor-sedor pukul 7.45 pagi kau!

Kalut ributla kejut kanak-kanak, siapkan depa pegi skolah
mujurla Asrap tak memerut pagi tadi, kurang sikit tekanan dalam bilik air pagini
lepas hantar depa, balik rumah terus konci pagar, konci pintu, tutup lampu kipas segala
mula-mula tu berazam nak berteleku dalam studio ler kan
sekali lepas jer siap iron seket anak Si Elis, tetiba akak tersadai atas katil
sedor-sedor dah pukul 12 tengahari!

Orang Africa yang dok kat gurun pon tak hazab posa macam akak kan?
Konon posa training, ha trainingla sangatttt.... mentido jelah keje haku kanns
celik mata kol 12 tu bukan terus pi bangun mandi tau
buleh pulak menung kat hujung katil sambil bertafakur
BUKAK POSA KANG NAK MAKAN APA EH?









6 comments:

MsAjai on May 24, 2012 at 3:24 PM said...

Cute nyer bekas tisu nko...aku imejin hat kotak besar...:)

Alwanez on May 24, 2012 at 4:21 PM said...

Saya pon simpan laptop saya bawah katil gak kak. Sy pikir sy unik. Kehkehkeh. Tapi saya takde mesin gegar. Isk isk T__T

JaSSNaNi on May 24, 2012 at 5:03 PM said...

Assalamualaikum mak cik rehan..
dah masak untuk berbuka ke.. hehehe.. biasa la tu, cuaca skrg pun panas kan.. puasa pun rasa betul2 menduga.. Selamat Berpuasa la ye.. dah selamat berbuka puasa nanti ye.. :)

Me on May 24, 2012 at 5:20 PM said...

SELAMAT BERBUKA PUASA MAKCIK DAN SELAMAT MEMBUKA (kata hari KOMIS... hahahha ibadah tuhhhh) hahahha

littlehumblelynn on May 24, 2012 at 10:22 PM said...

Ohhhh ko posa yek :-D

makruh tido posa2 nih,ehhhh!!!

Slmt posa,aku tggu hbs period,nk posa gak.

ejaescobart on May 24, 2012 at 10:50 PM said...

mana juadah bukak posa MR?

tempek laa sini.. boleh jugak bagi aku ilham nanti... :D

ShareThis