Monday, June 4, 2012

Pisang embun dibawa belayar

Posted by makcik rehan KJB at 3:35 PM
Assalamualaikum WBT


Citer PD lenkali la sambung, malas tau nak select gambo.

Beras habis, akak malas nak kuar pegi beli
lalu akak dan kanak-kanak hanya makan cekodok pisang dengan ayaq milo jer dari tadi pagi
Aisyah bangun tido petang sat tadi tetiba mintak kek pisang pulak
Haruuu! lapor sangat dah la tu.

Pisang embun ni Betty yang bagi minggu lepas masa akak pi ambik wedding cake xcousin
pisang tu kulit dia hijau, ingatkan belum masak
mak akak siap suruh buat kerepek tu
Iyolah tu... merajin sangatlah aku nak kirai kerepek kannns

Sehari sblom pi PD, akak cek kondisi pisang
rupa-rupanya dah masak meranum sangat dah
memang pisangni bangsa kulit hijau walauponn dah masak ranum
mula-mula potong buat goreng pisang,
baru goreng sebijik dah melembik mcm lempeng dalam kuali
maknanya tak layak utk goreng pisang dah

Akak lenyek buat cekodok
goreng 1st batch jadi melepek mcm wantan, terkurang tepung kekdahnya
tambah lagi tepung baru la jadi molek sikit
haru betoi, 6 tawon dah kawin... buat cekodok pon tak pas!

Harap PS baca entryni,
lalu pulang membawa 2 polistren nasik ayam apabila balik kerja kejap lagi.
Hahahaha. Sekian.


 

0 comments:

ShareThis