Monday, June 11, 2012

Pronounce it right, baby!

Posted by makcik rehan KJB at 1:47 PM
Assalamualaikum WBT


Vocab Asyraf has increased tremendously in this few weeks
Cewah, poyo. Tremendous lah sangat.
Penat tau, hari-hari paksa dia sakap benda yang sama.
Adalah orang tu, dia kata kalau nak bagi anak pandai sakap,
kenalah rajin sakap-sakap dengan anak.
So, here I am. Sakap-sakap-sakap sampai sangap! :))





























Tikko (Tesco)
Ko (Jusco)
Bash (Bas)
Nom (minum)
Pa Ka (Sponge Bob)
Shika (Star)
Appo (Apple)
Buwah (buah)
Yak (Berak)

Tunjuk gambar family dan suruh dia sebut sorang demi sorang.

Mama
Abah
Kaka (Kakak)
Too (Atuk)
Naenae (Nenek)
A'aa (Hijau Langit)
Ano (Maksu Anor)
Aboo (Ibu)
Maemae (Memey - cousin)
Kiyah (Qilah - cousin)

Tunjuk gambar diri sendiri then jerit : Bae-bi! Bae-bi! Bae-bi!

Maklom Ibu, masa kat PD haritu, mengadu kat kami...
Kenapa Asyraf ni suka sangat sebut BABI ha?

Dari kecik sampai ke besor, Aisyah panggil adik dia baby.
Dah kami pon terikut panggil Asyraf baby.
Selagi ada 'bae-bi' ni tak payahla akak menambah baby lagi hehe...









6 comments:

Kasmawati Jaafar on June 11, 2012 at 2:13 PM said...

funny =)

makcik rehan KJB on June 11, 2012 at 2:30 PM said...

Aikkk... tetiba cik puan kasma tersesat masuk belog ai. hehe

SYANI on June 11, 2012 at 2:31 PM said...

Adib sampai sekarang sebut TESCO as STECO..

makcik rehan KJB on June 11, 2012 at 5:25 PM said...

STECO! hahahaha...

littlehumblelynn on June 11, 2012 at 7:18 PM said...

Pa ka -sponge bob?
Mana dtg tuh.hehehe

Adrina Adi on June 12, 2012 at 9:20 AM said...

hahahaha..... jauh benor yg sponge bob tu.

contoh baju, en hasben belum post. harap maklom. Sekian.

ShareThis