Friday, June 8, 2012

Publicly announce

Posted by makcik rehan KJB at 12:10 PM
Assalamualaikum WBT


Had a quick email chat with PS yesterday.

Me  : Pening kepala la, tapi kepala tak sakit. Macam nak tumbang. Nak muntah pon ye jugak.
Him : Mengandung la tuuuu!
Me  : Merapu la tu! Tapi betul tau, rumahni macam pusing-pusing.
Him : Penyakit la tuuuu... kolesterol tinggi sangat...
Me  : Tulah kan... Ke sebab diet eh? Eh diet apalah sangat akuni ponnn...
         Takat kurang makan sepinggan berbanding 3 pinggan takkan nak pitam plak kan...
Him : Dah makan blom? Nak Abang beli apa-apa ke?
Me  : Takyah. Nasik dah masak, lauk tak sempat masak. Abang belikan telo sepapan sudah!


                                             -----------------



Just now, my ex-uni mate called. We've decided to meet-up later in the afternoon.

Me  : Ko takyah datang umah aku. Biar aku gi umah ko.
         Leceh ko nak hangkut kanak-kanak ko nanti (walhal aku malas kemas rumah)
Her : Ha OK gaktu.
Me  : Ko takyah menyusahkan hidup nak masak pape tau. Aku adalah diet.
Her : Mengadalah ko!
Me  : Yerlah, aku serius ni. Ko jangan masak pape. Gemuk sangat dah akuni.
Her : Ye ke An? Betul ke ko ni....
Me  : Betul lah! Ko SMS alamat umah. Pas zohor aku terjah.


                                             -----------------



Sekarang sedang bertafakur. My diet plan is no longer discreet.
Padahnya, PS balik kerja semalam sungguh-sungguh tak beli apa-apa.
Walhal, hari Khamis ada Pasar Tani kat BCH.
Kalau dia bawak balik nasik tomato macam selalu, komfem aku bedal punya.
Malam tadi kebil-kebil tido tahan lapo. Dahla kepala dok memusing lagi.

Tadi pegi pasar, beli ikan kembong 4 ekor.
Hadaplah ikan kembong bako untuk lunch karang.
Kalau mulut tak celupar sangat bagitau member tu yang konon aku tengah diet,
silap-silap dia hidang gulai lemak ketam, ayam goreng berempah dengan nasik hujan panas kat aku.

Even Aisyah now dah pandai make fun of diet plan. Unintentionally maybe...
Asked her last night, the usual mother-daughter-talk-after-school

Me       : Kakak makan apa kat skolah tadi?
Aisyah : Saya tak makan pape....
Me       : Kenapa tak makan? Nanti Kakak lapar cemana nak main dengan kawan-kawan?
Aisyah : Saya makan, tapi sikiiiit jer. Saya biarkan perut saya kosong senikit (sedikit)
Me       : Lahhhh... kenapa biar perut kosong?
Aisyah : Sebab saya nak kurus....

Bla... bla.... bla... giving her advise, telling her to eat, to exercise and so on.
Biasalah, aku kan emak. Mestilah pandai cakap tak serupa bikin. Wakakakaka!

Later, our conversation got carried away...

Aisyah : Masa dulu-dulu Mama cantiiikkk sangat. Cantik sampai nombor 10
             masatu Mama kurus sangat (sambil mengelus-ngelus pipi kembung aku)
             Tapi sekarang Mama dah jadi cantik no 2 aje. Eh silap... no 3.
             Sebab Mama dah gemuk senikit. Nanti kalau Mama kurus,
             Mama boleh cantik macam dulu-dulu.

PS       : Kah! Kah! Kah!



Gals, think twice before you announce anything to public!





 

7 comments:

Elyn Sani on June 8, 2012 at 12:19 PM said...

hilang idea aku nak komen baca entry ko ni MR!!

Jiejah @ Iza on June 8, 2012 at 12:23 PM said...

AHAHAHAHA berair mata aku gelak ..sorry rehan , aisyah sgt polite okeh hahaha bertabahlah yer.

makcik rehan KJB on June 8, 2012 at 12:34 PM said...

*Tangan di dada, mama ke atas*

Munching apple :))

Masdiq Enterprise on June 8, 2012 at 3:20 PM said...

hehehe..lawak la anak hang an..jom kita pakat berdiet :)

@ju on June 8, 2012 at 3:41 PM said...

Aisyah sangat comel bila berkata-kata yang demikian...senikit? hehehe

makcik rehan KJB on June 8, 2012 at 4:25 PM said...

Budakni memang senikit poyo bila berkata-kata. sokmo tersasul sebut.

perkataan = kepataan
disney channel = disney junior

Dia blom pandai tekan remote astro. bila salah channel dia marah aku plak. dia kata mamanni asek je silap. rupanya dia yg silap. nak cannhel tapi dia sebut junior. tanak kalah lak tu. puiiii

Me on June 11, 2012 at 8:22 AM said...

sambil komen sambil mengelus2 pipi tue yang tak menahan tue...

ShareThis