Wednesday, September 26, 2012

Jangan sakap tak sedap!

Posted by makcik rehan KJB at 2:40 PM
Assalamualaikum WBT


Kalau pi makan BERBAYAR kat mana-mana
Lepastu makanan tu TAK SEDAP di tekak kamuorang
(baca 18 kali ya, tekak sendiri... bukan tekak orang lain)
Balik rumah, bila nak tulis dalam diary korang,
Adakah korang akan tulis begini :

MAKANAN DI SANA ADALAH SEDAP.

Kalau korang buat camtu korang memang hebatla
Akuni, makan free pon kalau tak sedap aku sakap tak sedap
inikan pulak makan berbayar kan...
Lainlah kalau aku dibayar untuk tulis advertorial pasal kedai tu
Hazabedah kuasa 8 pon aku sakap sedap ya hamat :))

Bila kita kata tak sedap, maknanya hanya tak sedap di tekak kita
Tekak orang lain mungkin akan kata sedap. Biaq pi la... tekak masing-masing kan?
Kita tak bagi kata-kata nista pon,
Takde pulak kita kata busuk ka... kotor ka... hanyir ka... masin ka... tawar ka...
Hanya general comment - TAK SEDAP.

No offense - Makanan di sana tak sedap!

Cakap macamtu pon dah nak sentap, macamana?
Bukan orang meniaga kena hati keras kah?

Akuni lagi kesian, hari-hari aku masak laki aku tamau makan tahu
Asal aku masak je, dan-dan la kenyang, dan-dan la diet, dan-dan la mengantuk :))
Tapi aku pedulik hapa, orang lain sakap tak sedap...
tapi anak aku 2 orang tu sakap sedap sampai langit ke-7!
Janji aku bahagia :))

Tapi kes yang begini, bagaimana?


































Oleh sebab aku sakap tak sedap, maka mentaliti aku pon menjadi kureng, begitu?
Tu Zalia dah lancarkan perang kat ruangan komen tu.
Aku malas nak jawab situ, aku jawab kat entry terus.
Takpalah... pasrahlah orang kata aku mentaliti kureng,
Janji aku hebat dan perkasa di mata anak-anak aku...
MAMA NI MEMANG PALING HEBAT DI SELURUH DUNIA DAN DI COZYLAND

Fikir balik, kalau aku sorang jer yang sakap tak sedap...
Takkan sampai tutup kedai? Hew hew hewww...

Orang Shah Alam, silalah berasa bangga
Anda adalah masyarakat madani dengan paras IQ tertinggi
:))





 

5 comments:

FARAH deeb on September 26, 2012 at 2:46 PM said...

Siu siu siu... ni appa da kes daa... tapi cayalah abemu memang hebak membuat percubaan kebal tanak makan ek? Agaga...
My latest Entry :)
WW: Alhamdulillah!

Saya OK!

Me on September 26, 2012 at 3:05 PM said...

menu berasakan sup kah???? ada kaitan dengan utara kah????

geraugebang on September 28, 2012 at 5:34 PM said...

ha ha ha...akak suka ko dik

Zana S on September 28, 2012 at 10:48 PM said...

lorhhh...zaman batu tu entry nya. ntah la.. Aku kalo sup2 kedai yg org kata sedap blom tentu sedap kat tekak aku. Mcm biasa je ayat tak sedap tu. Emo sungguh makcik tu.

Zana S on September 28, 2012 at 10:57 PM said...

lorhhh...zaman batu tu entry nya. ntah la.. Aku kalo sup2 kedai yg org kata sedap blom tentu sedap kat tekak aku. Mcm biasa je ayat tak sedap tu. Emo sungguh makcik tu.

ShareThis