Wednesday, May 22, 2013

Cuti Sekolah

Posted by makcik rehan KJB at 11:43 AM
Assalamualaikum WBT

Esok last day skolah sebelum cuti lama 2 minggu. Abihla akak kena jadi tukang masak doplohpat jam... Budak Mencah kang celik mata lapo! lapo! lapo! ajelah kejenyaaa....

Apa plan uols? Akak cadang nak balik kampung barang seminggu. Beli stok makanan byk2, lepak kat kampung bior kekanak membuas main baling selipar kat laman umah Maktok depa. Kalau tak ujan kita bawak depa pi menjemur ke Ban Pecah. Boleh gitu? Kakak ipor aku, sila take note hehehe...

Haritu PRU akak tak balik, Abam kau gula-gulakan akak, dia kata nanti cuti skolah le baru balik. Buleh duduk lelama kat kampung dengan budak2. Balik memangkah apa sangat, sehari jer. Pastu kalo kalah, ko lagi sentap kan.... Awas ko Bang, jangan jadi janji capati sudehhh!

Lepas balik kampung seminggu, baki cuti seminggu lagitu kita pegi menebeng ke library dah ler kan. Abah korang kena kerja keras anak-anak weiii... demi sesuap nasik. Kita pandai2 la habihkan nasik nanti...eh!


.
.
.
.
.
.
.
.
.

Selongkar folder, jumpa gambaq Fayyadh dgn Mak dia masa pantang kat kampung itu hari. La ni Fayyadh dah umo 6 bulan dah... dah beso. Tempek pi la... senang Mak Pak dia nak tengok nanti.











Woi Tambuk, jom balik kampung!






2 comments:

JaSSNaNi on May 22, 2013 at 12:06 PM said...

assalamualaikum...
comelnye baby.. gi cek up klinik ye...
macam mana... naik banyak kilo tak? geram tengok ni..

makcik rehan KJB on May 22, 2013 at 10:13 PM said...

wsalam jass, naik la jugak kot. baby dah 6 bulan la ni. kena tanya mak dia la banyak mana kenaikan dia hehehe

ShareThis