Monday, December 30, 2013

Ending and beginning

Posted by makcik rehan KJB at 3:56 PM

Assalamualaikum WBT

Lagi 3 hari skolah dah nak bukak. Maknanya lagi 3 hari jugaklah cuti skolah nak tamat. Registration Aisyah (derjah 1) dan Asyraf (kindy 5 tahun) dah almost settled. PS still utang rm219 utk kindy Atiyap, masa register aritu bwk cash x cukup hahaha...

Mixed feeling kan bila antar anak skolah? korang aku tataula, tapi aku memang campur baur rasa. Terharu sbb ank dah beso, dah nak skolah. Maknanya aku makin tua. Dan satu lagi rasa a bit stress dengan fees tadika sekarang (walopun bukan aku yang membayo haha). Kalau aku laki-bini yang cukup makan pakai ni pon rasa tershekik, ini kan pulak mak bapak anak ramai yang gaji biasa-biasa dan bercatu makan minum anak beranak kan? Ke memang orang lain rileks je bayo registration kindy beribu-ribu lemon? Aku sorang je ke yang kecoh kindy fees nowadays too expensive? Mapuhla.... kang ada pulak yang report pulis kata aku nak gulingkan KERAjaan satu melesya. Puiiii!

Seriously, aku rasa kerajaan should do something about this la. Bukanla nak mintak education free seumo idup macam #teamabamrafizi dok mintak tu kan, tapi atleast kena buat satu mekanisme yang lebih mesra rakyat dlm menangani isu fees tadika yang mahal melantun-lantun skang ni.

Tadika biasa-biasa cap ayam serama skang ni pon fees sampai 150-200 sebulan. Belum masuk transport, transit, iqra' bagai... Sistem kapitalis ni memang membunuh jiwa la aku rasa. Semua benda dah jadi sumber keuntungan.

Again, aku sorang je kot yg make fuss about this? Mapuhla... kang ada lagi org buat report kata aku nk gulingkan KERAjaan. huhuuu...

OK cukuplah komplen. Kang lebih2 komplen aku kena halau kuar dari melesya oleh #teambapakmenteri pulak... terpaksala aku pindah dok Amareka tumpang penthouse anak tiri Pak Ajib sementara dapat umah sendiri. Hehehe...

Hujan lebat. Asteruk out. Kanak-kanak dua orangni dok but sepah sambil main dokter-dokter. Aku dah mula hanyut ngantuk ni. Nak menjahit tadak feel plak. Baju skolah Aisyah melabuh aku blom alter. Sat lagi zzzzz la ni....


0 comments:

ShareThis