Tuesday, April 8, 2014

Putaq Aloq Setaq

Posted by makcik rehan KJB at 9:32 AM
Assalamualaikum WBT

Cuti sekolah baruni, PS ada trip lawatan sambil bekerja ke Aloq Setaq. Kena plak time cuti sekolah, maka berbondong-bondonglah anak-bini dia ikut :))

Singgah tidoq semalam umah Maktok depa. Esoknya pagi2 kita sambung bermusafir ke Kedah. Sampai Aloq Setaq dalam pukul 11 lebih, PS hempuk kami kat umah kawan lama aku masa kat Taayah dulu. Giler lama tak jumpak Etty ni. Last laga pipi masa umoq 17 tahun, dara sunti lagi. La ni aku dah anak 3, dia dah anak 4. Dah buleh berbesan kot ni. Muahahahaha....




Meah ngantuk.




.

Meah lapo. Hahahaha...






.

Asrap feeling koboi. Nak selit pistol lam suar. Adik dia buat muko tokojuek!  :))





.

Sorry Etty. I kenot resis.... aku suka sgt spot ni! Umah lawa kemas. Tak berani nak post semua gambaq umah. Post yg ni jela. Suka sgt aku dgn kusi meja makan gitu :)





.

Anak Etty yg nomot dua. Kacak... :)





.
 Tataula anak sapo nihhh.... bab makan nomot satu!





.

Kau mampoo? Memang. Mampoo pandang je kan. Aku mampoo makan okeh. Sedap baq hangggg... Ni sebahagian je. Ptg2 sikit ada mihun sup, ABC bagai. aku tak amik gambaq dah. sebok bedal makanan dahhh :))






.

Sporting giler anak beranak. Siap pacak khemah dalam rumah. Saka budak2 main. Maka sakanlah aku nyembang dengan Etty :)






.

Masani nak balik dah. Anak Etty yg sulung dengan nomot dua kat ataih masani. Etty, silalah tambah baby segera. Anak2 jantan hang dok berebut nak ngasuh Meah. Senang keja hang nanti. Abang2 dia dah buleh harap ngasuh baby. Manatau kalini dapat babygirl :)



.


Check-in hotel. Grand Alora Aloq Setaq. Hotel baru. Tengah town. Best. Macam biasa, nak tau rate dia sana pigi Google. Aku tak ambik tau. Aku tau tidoq saja. Muahahaha...

Konon pas check-in nak pi merambu kat Pekan Rabulah... carik sikmok royal lah.... haghommm.... panaih lit lit wei... dapat ekon hotel semua takmau kluaq dah! Malam tu ja baru kuaq pi kola kedah. Pi makan ikan bakaq. Tadak gambaq. aku sebok kendong meah sambil bersantap.




.

Check-out dah. Muka kena paksa amik gambaq. Meah je happy. Yg lain jenuh nak kepung!




.





Tunggu dalam keta kat depan kilang tayar, bawah pokok kekabu sementara PS pi setel keja kat kilang tayar kat Tepeng nun. Laki kau mampoo? Laki org lain ader hangkut anak bini pegi meeting? Tinggal anak bini bawah pokok? Wakakakaka!

Ini semua demi janji kat kanak-kanak. Zoo Tepeng!

Lain minggulah aku sambung tempek gambo hewan pulak :p




2 comments:

BUNDA a.k.a KN on April 8, 2014 at 1:55 PM said...

amboi! comey2, putih gebu anak2nya....
Salam ziarah dari bunda..

Me on April 8, 2014 at 3:39 PM said...

waaa... macit jelesnya eden... eden tuntut serupa itu juga kalau eden p terjah umah etty.. mcm2 menu..

ShareThis