Friday, October 1, 2010

MACARONI REMPAH FAIZA

Posted by makcik rehan KJB at 8:05 AM
Breakfast hanak-hanak edisi semalam.
Macaroni sup, kuah dia dah kering kena serap.
Teknik masak sama macam megi sup semalam,
cuma kalini bubuh chopped fish nugget cap Ramly.
Rempah sup Faiza tidak dilupa.































Lepas siap masak, terus kaut masuk bowl nak sejukkan.
Bawak pi depan, nak suap budak-budak yang lapor mcm anak burung ciak
1 scoop beres!
2 scoop beres!
3 scoop... uhuk uhuk uhuk.... terus hulur besen :))
tapi tak bluwek.... Selamat di situ.


Letak bowl atas meja tibi
hangkat muntot berat pegi dapo nak ambik air masak
kembali ke depan tibi.... lemah lutut haku....

Asrap tuang bowl tadi kat badan!
dari walker, sampai ke baju, sampai ke badan, sampai ke lantai.... belemoih dengan macaroni!
kalaula anak orang, dan-dan aku jerit suh mak dia datang ambik bawak balik

Pause suapan kejap. Bersihkan lantai. Sambung suapan.
Tengok hanak-hanak berselera, mood masih stabil.

Dah memasing buntang kekenyangan,
bior depa bergolek depan tibi...
makcik masuk bilik nak mekap-mekap :-p

Tak lama kendian mencah masuk bilik
lumpat-lumpat atas katil,
suruh dia baring nak tuko diaper....

Belum sempat dia baring,
uhuk! uhuk! uhuk!
Bluweeeekkkkk!
Selambak atas katil
.............[ikon menangis guling-guling]................

Terus bertukar jadi harimau bintam-bintam!
hangkut budak-budak masuk keta terus
pampers tak jadi tuko, kain tak jadi sidai, lipstik tak jadi pakai!

Pagi semalam hujan sangat lebat
Traffic pon melekat dan sendat

Kronologi rumahtangga + kronologi jalanraya,
Mood yang tadinya stabil, terus terkehel!

Kena cari gaduhni.... baru buleh lega
capai talipon - medium untuk melampiaskan kemarahan
mangsa telah dikenalpasti....

Tunggu next entry kalau nak tau sapa yang kena!







2 comments:

Sarid Derus on October 1, 2010 at 8:21 AM said...

hihihi....kita serupaaaaa....syok bagi anak2 makan, sat lagi muntah..hangin betulll..!!

Me on October 1, 2010 at 12:07 PM said...

eden tau eden tau sapa jadi mangsa hahahhahaha....

ShareThis