Tuesday, April 5, 2011

Kanak-Kanak Masuk Iqra'

Posted by makcik rehan KJB at 9:23 AM
Dah 2 minggu Mencah masuk ngaji dengan mustaza
baru weekend tadi PS belikan buku Iqra' dia
naik segan aku Si Mencah pi ngaji tak bawak buku
naik tebal muka hari-hari pesan kat kawan-kawan dia
Bagi Aisyah pinjam buku dulu ekk... Acik lom beli buku dia...
bab beli buku ngaji anak kemain banyak helah
tang nak beli acuan cupcake silicone kemain berdesup aku pi beli!

Sempena dapat buku baru, punya semangat budakni nak pi ngaji
kejap-kejap bagitau aku nak pi skul mengaji
jenuh pulak aku nak explain hari cuti mustaza tak bukak skul... mustaza nak rehat
semalaman dok usung buku 6 episod tu kulu-kilir

Jadinya pas Maghrib semalam,
aku suh dia sarung tudom dan duduk ngaji
dah tetiba 2-3 menjak ni aku kena sampuk hantu video pulak
banyak benor video yang aku ambik! ekekekeke

Layan jerla... nothing much to be proud of
just a small mark of her 4th year achievement





Oppps mak kau!
tetiba tersyelak ketiak pulak ko nakkk... kah kah kah
Yang adik kat belakang tak abih-abih dok buat senaman regangan urat kentut




Yang ini pulak doa naik kereta dan beskal pink :-p
hari-hari sebelum bertolak pi rumah maklom aku ajor dia baca doa ni
skangni, asal dia nak naik beskal jer dia ajak aku tadah tangan baca doa... ekekekekeke








Last sekali, doa masuk toilet
yangni kadang-kadang dia ingat... kadang-kadang lupa
bergantung kepada tahap kecemasan sesebuah 'nature's call' tersebut ekekekke...
kadang-kadang dah londeh seluor depan pintu toilet baru teringat nak tadah tangan baca doa
dan-dan la kena pekik dengan aku... ape tuuuuh baca doa sambil bu*gilllll!












0 comments:

ShareThis