Wednesday, June 23, 2010

BARU KU TAHU, RUPA-RUPANYA KIPTIYAH SUDAH LAMA MEMPERDAYAKAN AKU...

Posted by makcik rehan KJB at 8:06 AM
Pegi lantaklah kalau tetiba aku kena keji dengan kedutaan Indonesia!
Kena ban tak buleh pegi Indon pon aku tak heran!
Eh, tapi aku tingin nak pi soping sana. Muahahaha...
Eh, takper.. Ezey kata soping kat Vietnam lagi best! Kan Ezey kan?


Weekend lepas, kami anak-beranak berbondong-bondong pegi USJ
Atuk Asan dan my BIL balik dari Umrah
Atuk kata tak payahlah ramai-ramai pegi KLIA
jemput atuk kat umah Abang [my BIL] dah la.
Disanalah terburai segala rahsia - Si Kiptiyah busuk kepam!

Masa makcik kat dapo nak buatkan susu hanak-hanak
Maid my BIL datang menyapa, namanya Yani...
Kakak... Bibik Kakak sudah tak ada ya?
Kenapa berenti Kak?
Taknak ambil bibik baru ke? <--- ko tingin nak jadik bibik aku ker ha?

Si Yani ni, penguasaan Bahasa Melayu Malaysia dia dah byk improve
mengalahkan si Ashraf Sinclair yang tergeliat lidah cakap pelat Indon kat Mesia

So, Makcik jawab...
Bibik saya dah berenti, tak mau kerja dah... suaminya dah datang sini.
Saya pun takmau ambik bibik lagi dah. Seriklah saya.
Kuat bergayut talipon sampai pakai talipon rumah.
Bila saya tanya tak mengaku pulak tu!


Yani buat muka kaget, 
Apa kak? suaminya datang?
Tapi... dia bilang sama saya... DIA SUDAH CERAI!
Katanya janda punya anak satu!


Tiba-tiba jer tapak tangan aku rasa panas!


Yani sambung lagi, 
Dia ada ramai teman kak, ramai yang talipon dia.
Ada sekali dulu waktu di rumah Nenek
waktu itu kakak tak ada [aku outstation pegi Cherating] 
saya waktu itu ada di rumah nenek sama Bapak dan Ibu,
Dia ada suruh saya cakap sama temannya dalam talipon
Saya tanya ini siapa? Dia bilang pacarnya... nama Johnny.


Makcik makin panas hati, 
Johnny? Orang Indon ke?

Jawab Yani, 
Tak kak... orang sini... tapi ORANG INDIA!

Berasap bebbbb.... terus aku teringat...

Dulu, si Kiptiyah ni... banyak kali sangat dok tanya aku 
Kak, Orang India tu yang gimana kak?
Orangnya jahat-jahat ya kak?
Orangnya itu Orang Malaysia ya Kak?

Masatu, akuni betul bendulla pi explain kat dia
struktur demografi bangsa, kaum dan agama dalam Malaysia nih
mujur aku tak citer pasal 1 Malaysia
kalau tak, kompom minah ni lulus cemerlang
kalau ambik exam Pengajian Am STPM!

Memang dasar jembalang gila ba*ang kan?
Dia baru datang Mesia 1st time...
tak sampai 4 bulan, berderet jantan dok talipon dia
buleh kata seeeetiap masa dok asek bergayut!

Terus makcik bitau my biras
suruh dia keep an eye on Yani
takut Si Kiptiyah ada kontek-kontek si Yani ni
Dasat woo penangan si Kiptiyah ni...
Yani cakap dia mintak no talipon Yani... tapi Yani takde henfon
so, dia mintak no talipon rumah.
Dia nak kenal-kenalkan Yani dengan teman tapi mesra kekdahnya
Mujur si Yani ni budak lagi... penakut kat majikan
so, dia tak bagi <--- tapi bukan buleh percaya pon kan?

Biras aku dan-dan tu tak senang duduk!
mesti lepas kami dah balik, bertubi-tubi si Yani kena siasat :))

Makcik citer kat PS, Pakcik tu buleh ketawa bahak-bahak!

Ujar beliau... 
Nasib baik dah terminate!
Kalau tidakkkkk.... silap-silap dengan abang sekali dia ngorat!


Eeeeeiiiiiii..... gatal yu bang!
Pompuan busuk kepam camtu pon yu nak ke ha?


19 comments:

Danny Neza on June 23, 2010 at 8:49 AM said...

hahahhahha...sabar jer la akak rehan oi...
PS pun statement mcmnk menambahkan bara yg ada dlm ht akak jer kan..hahhahaha..
rose pon takut nak ambik maid la..sbb ni la..
nanti sebok dok gayut telepon..anak2 terburai sana sini..hihihi

mama_iris on June 23, 2010 at 8:56 AM said...

dan dan rasa nama Kiptiah tu kelakar dan busuk.....hohoho....

Elyn on June 23, 2010 at 8:56 AM said...

ekekeke.... aku baca sambil senyum simpul!!!

mmg dierang ni kalau bercakap byk tipunyer dari yang benar!! aku serik dan aku memang anti sama kaum dierang..... lantak la nak banned aku..... aku pun tak hingin jejak kaki pi sana. Opss tapi bali aku teringin ekekekek

adex-aieda on June 23, 2010 at 9:28 AM said...

baru jumpa blog baru akak ni...
mmg dah dasar indon kan...cakap putar belit..kuat menipu....x penahnyer betollah...lau BETOL pon 1 dlm seribu...

dah 3 bibiq adex tukar....macam2 karenah & ragam...tp kene gak bersabar sebab 3 anak yg masih kecik...susah nak hangkut ke nesery...

d.a.m.i.q.u.l.a on June 23, 2010 at 9:29 AM said...

alah kak,org laki ni pantang kire.yang busuk kepam tu,kate depa sopan santun ikut cakap laki je.tak mcm org mesia,suke herdik laki.alasan mcm2 la kalo dh nak carik lain tu kak...hehe

Nurul Aznil on June 23, 2010 at 9:50 AM said...

salam,

tu sebab ada kawan ni bgtau, agent dia bgtau, bila maid sampai rumah kita jer, geledah beg dan baju dia kot ada nombor tepon apa ka, kita rampas...

Maya Ariffin on June 23, 2010 at 9:55 AM said...

Salam kenal..

Alhamdulillah both of my previous maid baik2 belaka (depan kita la.. blakang tatau lak).. My fren nye maid gi dating ngan bangla hari2 dok hangkut baby kawan tu kuar tetengahari buta.

Mcm nak carik sorang gak, tapi bila dah dengar mcm2 ragam maid menipu ni cam tak berani lak. nak nak pulak kena jaga 1 infant and 1 toddler.

Cik E on June 23, 2010 at 10:00 AM said...

moral of the story....
jangan percaya dengan setiap kata2 orang2 indon ni...dah la buat2 bodo pastu suka nganku cerai @ laki mati pastu ramai jantan...hishhhhh

Nadiah Sidek on June 23, 2010 at 10:08 AM said...

hahaha...lawak la baca ayat terakhir tu!

kebykn indon mmg takleh dipercaya. awal2 tu baik la, pijak semut pun tak mati. bila kita buat baik kat dia...ha..masa tu baru la nmpk taringnya. nasib baik dah terminate

IdzaLia on June 23, 2010 at 10:23 AM said...

haha.. lawak le.. mcm2 manusia skrg kan..

KV on June 23, 2010 at 10:50 AM said...

adeh..stetmen pakcik mmg mencengkam kolbu!

Ladylailapepel on June 23, 2010 at 11:11 AM said...

lagi la tmbh faktor2 aku tk jdi amik maid..

ena on June 23, 2010 at 11:43 AM said...

kalo tak amik maid indon, aku nak amik maid mana wei? kemboja? vietnam? india? ha? jawabbbb....

wyra said...

x baek tau kata busuk....hari2 pakai losyen CITRA tu...

makcikrehan on June 23, 2010 at 2:32 PM said...

Korang, hambik maid ni kira cam ikut naseb gak kan. bukan sumer nyer miang birah cam kiptiyah ni. ada gak yg berjenih kan. tapi tulah, toksah ambik org madura la pasni. carik jawa ok sikit rasanya.

makcikrehan on June 23, 2010 at 2:33 PM said...

wyra, agaknya skangni dah tak heran dah losen pemutih CITRA tu... sebab nak samakan kaler tema dgn Johnny! wakakakaka

makcikrehan on June 23, 2010 at 2:34 PM said...

Binik Pidaus, ko pi carik ibu tunggul.. eh silap, ibu tunggal. tak pon andartu yg tak terlampau, yg elok budi pekerti, kuat pegangan agama.. kat kampung-kampung... pastu angkatla jadik maid.

kamalnzura on June 23, 2010 at 10:43 PM said...

heh..serik wooo ambik maid...madura gak..sebulan aja bertahan...sbb perangai panjang tangan!..curi! pastu berani nak pukul anak kita..
s*tan kan depa ni...

ggrrr...geram punya pasai..sbb tiba2 teringat kat maid bengong tu

Me on June 28, 2010 at 10:58 AM said...

rasanyakan... indon yg dtg keje dolu2 (15 tahun and above) boleh caya.. indon skang jgn le... byk sgt kisah keji yg didengar..

ShareThis