Wednesday, August 11, 2010

ANJAKAN PARADIGMA RAMADHAN 1431

Posted by makcik rehan KJB at 9:18 AM
Selalu ingin sentiasa konsisten dalam melakukan amal ibadat yang tak banyak mana
sama ada diwaktu lapang atau di waktu kurang lapang
[bizi tak mungkin, aku mana penah bizi]

Selalu ingin sentiasa ikhlas dan tulus dalam hubungan sesama insan
sama ada dengan orang yang nyata atau tak nyata
[ko kawan ngan bunian ke Rehan]

Selalu juga ingin sentiasa menjaga molot, nak cakap yang baik-baik saja
sama ada di dalam belog mahupun diluar belog,
sama ada tengah good mood mahupun bad mood,
sama ada dengan orang seagama mahupun tak seagama [i lap u Auntie Mary]

Selalu ingin nak kontrol pernapasan dan mengawal amarah
terutama sekali bila hanak-hanak dan laki bersatu padu bikin onar bagai nak pecah rumah

Selalu ingin jadi anak dan menantu yang baek kepada orang tua
baik di depan mata, mahupun di blakam mata...

Selalu ingin jadi bini yang baek kepada laki dan emak yang cool kepada hanak-hanak
tak kira masa kaya atau semekin, masa kurus atau masa montok


+
+
+
+
+
+
+


Apo makcik kau merepek nih?
Penat tau aku mengarang pepagi buto nih...
Abih dah korang semua buat catatan Ramadhan?
Sana-sini belog aku masuk semua citer pasal bulan poser... so aku pon karangla...
puisi tak berapa sendap nihhh...

Motifnya di sini,
Makcik harap bulan Ramadhan kali ini bakal menjadi pemangkin
untuk makcik menjadi seorang makcik yang lebih baik di masa akan datang
atau dalam bahasa canggih bagi zaman makcik masa tingkatan 5 tahun 1996

Semoga Ramadhan kali ini menjadi satu ANJAKAN PARADIGMA
kepada Makcik Rehan dalam melakukan perubahan secara HOLISTIK.
[Fuhh... kalo dapat tajuk karangan mcm ni, mau buntu kepala utak kan?]

Tiara, siap sedia ko dik... jap lagi aku tayang DDMR! hahahaha....


5 comments:

mama_iris on August 11, 2010 at 9:27 AM said...

ostajah nampak??
hehehe....bagus2...ni makin sayang kat kamu.....akak masak apa petang ni?
nak tiruuuu....

TopsyTurvyMum on August 11, 2010 at 1:17 PM said...

i lap u ostajah..
selamat berpuasa..

sini start puasa esok...buka kul 5.40ptg
cuaca adalah sejuk..

sekian melaporkan dari melbourne

ehhh..satu lagi..aku spm 1995..jadinya aku ni hakakkkkkk! hahaha

makcikrehan on August 11, 2010 at 3:36 PM said...

Nurul, aku ada ayam sama ikan sama sutum tuh. ko agak2 aku masak apa? hehe

makcikrehan on August 11, 2010 at 3:36 PM said...

Timah Ostolia, i lap u too... KAKAK! kahkahkahkah <----- menjadikan ko lagik tua dari haku! hehehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) on August 13, 2010 at 11:20 AM said...

salam jom join ga saya. berkaitan cd.ini linknya.TQ

http://littlemummydaddy.blogspot.com/2010/07/littlemummydaddy-giveaway-contest.html

ShareThis