Thursday, August 26, 2010

SIMPAN UNTUK ESOK

Posted by makcik rehan KJB at 1:58 PM
Sengal tau...
aku tatau dah nak membebel apa kat belog
takde bahan, takde idea dah!

Masak-masak takde dah
2,3 harini asek beli semedang.
tak pon makan luar.

Hari Selasa lepas, PS beli nasik tomato kat area umah Along BB
Amboiii... sedap bukan main!
Demi kerana malas nk masak lauk sahur,
aku catu lauk ayam masak merah tu tau
2 ketul ayam, patutnya sorang seketul la tibai masa berbuka
aku pujuk-pujuk PS,

Bang, kita share seketui ni ekk...
yang seketui ni kita simpan sahur ekk...

Hoh.. terkemut-kemutla laki-bini makan nasik tomato tak cukup lauk
nasib baik nasik sedap, dan kuah masak merah tu banyak!

PS balik kelas ngaji malam tu,
bawak balik lagi dua lauk,
dititipkan oleh ibuk mertua ku yang tershayang [dan-dan sayang!]
ikan-ape-tah masak sambal
dan ikan-ape-tah masak asam pedas

So sahur pagi tu...

Tengah makcik kau ready nak membaham sumer lauk sedap-sedap tu,
Tetiba PS buat drama balasan kat haku...

Makan ikan sambal dgn ayam masak merah tu jerlah
masak asam pedas ni kita simpan untuk SAHUR ESOK pulak!

Korang hagak-hagak la kan..
Itu perli ker, nasehat ker, cari pasal ker?




4 comments:

Me on August 26, 2010 at 2:16 PM said...

hahahahahahhaha... PS yg selim memulangkan paku buah keras... tak hagak2 ye PS sekarang

Iman's Umi on August 26, 2010 at 2:48 PM said...

PS terkesan dgn pujukan isteri tercinta...sbb tu suh taruh utk sahur esok lg tuh!

Isra said...

Hahahha..adegan2 tersebut biasa berlaku dimana2 ..dulik jerk!

b.O.n.d.a on August 26, 2010 at 11:05 PM said...

i sOke la..
PS da pandai wat lawak
:p


p/s: tade idea ye? mOh amik award kat belOg saya meh!

ShareThis