Thursday, August 26, 2010

I NEED A BREAK!

Posted by makcik rehan KJB at 10:04 AM
Semalam buker kat sini.







































Sedap.
Tapi makcik kurang gemar.
Sebab sangat alah kepada seafood. Sian kat aku.
Semalam makan setengah jam ajer. Kol 8 dah gegas balik rumah.
Asyraf dah cranky. Aisyah membuas. Nak makan pon tak feel.
Aku teguk air jer bergelas-gelas sebab dahaga sangat.
Cuaca skang panas kemain kan?

Balik umah, salin baju budak-budak, buat susu, sumbat masuk bilik.
Masani makcik dah start bergaru. Air hidung dah start meleleh-leleh.
Huwaaaaaa.... gatal merenyam!
padehal aku makan udam 2 ekor ajer.
Selebihnya ayam dan daging dan fishball, crabmeat ker hapah tu lah

Kami pegi keta asing-asing, so PS stay kat sana sampai habis event
kol 9.15 dia sampai umah, makcik nak bukak mata pon tak larat dah
merenyam satu badan dok menggaru, tak tahan sgt... bagun telan pil
barulah lega sikit pastu.

Hanak-hanak kebatukan yg hamat!
Konggg konggg konggg bunyinya...
dan kalau dah batuk-batuk,
semestinya agenda seterusnya adalah muntah secara berjemaah
sekali lagi, umah no 4 di Tmn Bayu Permai bertukar jadi wad kanak-kanak sepital parit buntaq!

Bila badan dan minda penat menjaga hanak-hanak yang sakit semedang
membuatkan haku terlintas di fikiran...


x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x


Aku malas nak tambah anak dah!



p/s : Laki aku baca ni, mesti aku kena sekeh 88 kali!





7 comments:

nurulhudaresad on August 26, 2010 at 10:34 AM said...

sedap tak?
nak p lah
petang ni ke BB...

Kak Mah on August 26, 2010 at 10:48 AM said...

macam menariks jekk..tapi jawuh ler pulak...

Iman's Umi on August 26, 2010 at 11:09 AM said...

Siannya xleh mkn seafood...seafood sedap, tp sy kdg2 x blh juga, bibir akn rs tebal cam negro.

noor on August 26, 2010 at 12:14 PM said...

sama la cam pe yg ko rs..bila anak2 dah beso br dpt rehat...bila pikir nak bgn malam semula..alahai...lemah....tu pasal aku kagum ngan yg beranak ramai...hebat tul la dorang jaga n melayan kerenah anak2....

TopsyTurvyMum on August 26, 2010 at 12:56 PM said...

kalau PS takmo sekeh..saya boleh tulun *sambil angkat tangan*

Aku Bukan Bidadari on August 26, 2010 at 1:07 PM said...

udam tu tak fresh..thats why gatal2..

adha on August 26, 2010 at 3:50 PM said...

murah tu rm15 sorg....

ler alahan la plak.. rugi rugi...........


time anak sakit adalah masa paling kritikal.... aku lg sorg2.. kalau anis muntah belahak.. bygkan la sendiri.. mana aku jd antu kejap

ShareThis