Wednesday, September 29, 2010

SEDIAKAN BESEN SEBELUM HUJAN

Posted by makcik rehan KJB at 11:06 AM
Lawa besen makcik kan?
lawala... dengan harapan beliau sudi usung kesana kemari
budakni perlukan besen berdiameter lebau,
sebab percikan muntah dia biasanya kebabom pada 9 skala riter!
setakat besen besor gayung mandi tu...
baik tak payah tadah!

























Sebelum SitiSifir ajar lagi, aku dah gunapakai kaedahni
Tapi so far, baru sekali jer kut dia berjaya muntah dalam besenni
time haku bersedia mental dan fizikal,
takde plak ko nak batuk dan muntah nak esah oiii...
selalu salah timing tau!



























Pagi tadi masa tengok tibi, macam biaserrr... dia membotol
mak dia pulak tengah siap-siapkan barang depa, sidai kain, tenyeh lipstick, pakai mascara bagai...ekekeke
dia memang berbesen la... sambil hadap tibi kan
dah 3 pagi berturut-turut dia akan batuk dan muntah belahak lepas membotol
kalut-ribut aku jadinya... pagi-pagi nak mengelap lantai muntah!

Pagini, kiranya makcik kau dah bersedia lah kannn....
Sampai ke saat nak masuk keter,
tiada adegan batuk dan muntah... lega di situ.

Dalam perjalanan, botol susu tu tetap dikepit celah tiak dia
sambil nyanyi, sambil tunggang ngisap
sambil bersembang, sambil tunggang ngisap
sambil agah adik, sambil tunggang ngisap
banyak dah tu.... dari 9oz dah tinggal 3oz dah tu...
berdebar-debar aku hokeh!
cepatlaaaa....sampai

Sampai depan blok C umah Maklong,
park keta... off aircond, nak cabut kunci....
UHUK! UHUK! UHUK!
UWEEEEEKKKKKK!!



Selambak muntah belahak dalam keta haku!
Huwaaaaaa......!!


Moralnya : Bawalah besen kemana sahaja......





5 comments:

TopsyTurvyMum on September 29, 2010 at 12:02 PM said...

betul!

bawalah besen ke mana sahaja...

comel pulak besen tu buat tadah muntahh

nurulhudaresad on September 29, 2010 at 12:05 PM said...

saja ko nak mengusik manja mama ko mencah....sabor ye kak...huhu

e.l.i.s.s.m.i.e on September 29, 2010 at 1:28 PM said...

aduhai..kesiannya mama mencah...dlm kereta sediakan plastik pulak :)

sweets on September 29, 2010 at 1:59 PM said...

mmg kena sediakan besen he...
anak kita pun MR, kalu dia kena batuk muntah,demam ke....standby besen dkt2 dng dia...x payah susah2 ngelap muntah kat lantai....

SYANI on September 29, 2010 at 4:42 PM said...

mencah nak menguji kesabaran mamanya... SYABAS beta!

ShareThis