Tuesday, September 28, 2010

SENDAWA BAU MAJERIN

Posted by makcik rehan KJB at 4:55 PM
Mukaddimah :
Pagi tadi makcik masak nasik lemak
menggigih di pagi hari demi hanak-hanak
aku bengang tau.. si mencah asek mintak nasik lemak lauk tolor

Intro :
Kat bawah umah maklom ibu ada acik jual nasik lemak
kalau nk naik atau turun umah maklom,
memang kena lalu gerai dia...

Motip sebenar :
Dari dalam keter lagi... elok jer nampak block C umah maklom,
mencah datang bisik kat telinga
Mamaaaa... saya nak nasik lemak dengan telo kunen
Tiap-tiap pagi... without fail okeh!

Skangni si adik pon dah addict dengan nasik lemak acik tu
menjerit-jerit tau kalau maklom lambat suap dia :))

Solusi :
Semalam kan beli bahan nk masak tomyam tawor tu
so, adala belen serai 2 batang,
pagi tadi plak terbangun awal dari biasa
menggigihla la tanak nasik lemak pepagi hari
mujurla depa suka nasik lemak jer...
kalau depa suka nasik biru? tak ke haru?

Closing :
Nasik tu aku buat ngam2 jer untuk depa dan bekal PS bwk pi opis
Makcik korang makan lebihan kerak-kerak nasik ajer... [mithalinya bini ko bang!]
makan kerak nasik lemak konon ingat leh la tahan lapor seharian
cheissss.... gigil lapor aku wei!
kedai makan dekat-dekat sumer tak bukak lagi

Sudahnya seharian aku hadap mkn biskut raya
biskut ni beli semalam habuan kudapan kat opis di waktu senggang
nak habih setengah bekas weiii.. ape kes nih..
lapor tetap lapor... nak makanan ruji dan asasi jugak ha...

Skangni, sendawa pon bau majerin tau!






0 comments:

ShareThis