Tuesday, October 12, 2010

LAUNDRY

Posted by makcik rehan KJB at 8:01 AM
Dah lama tau aku nak merepek pasal benda ni
tapi malas nak snap-snap gambo
sebab orang kata... bukan aku kata... buat entry tanpa gambo adalah tak besh :-p

Ha nak kasi besh punya pasal kan
makcik kau pon mengigihla tonggeng-tonggeng kat dapo snap gambo-gambo nih

OK, semuanya bertitik-tolak dari Dynamo biru ini...
































Dan Softlan lavendar ini...
































Tahukah kalian,
gabungan kedua-dua detergent dan softener dengan FORMULA BAHARU ini
telah menyebabkan kain baju haku berbau macam kelapa masam!
gabungan mereka berdua sungguh tak kena
tersiksa jiwa-raga haku tau
sampai aku kemalasan nak mendobi [cewah alasannn...ekekekeke]

Alkisahnya,
sebelumni depa duani memang tak pernah mengecewakan
kain baju haku sentiasa harum dan segar [macam iklan :-p]
tetiba sejak dua menjakni kan
depa duani dah bertukar bau
dah tak sama dengan bau yang dulu

Mungkin bagi orang lain wangi
tapi bagi makcik korangni... adalah sangat busuk!

Kesannya,
makcik terpaksa mendobi menggunakan sabun ini...

























Dan ini...
































Padehal sabun 2 jenis ni patutnya untuk basuh baju hanak-hanak jer tau
tapi sebab aku dah menyampah dengan formula baru Dynamo dan Softlan purple tu kan
aku hantam hari-hari dok membasuh pakai sabun ni... kopak aku wei!


Pastu,
ada sekali tu haku terdetik nak try softener yang ini,
dengan harapan dapat bau yang acceptable... maklomla... sama-sama lavender kan
malangnya tetap tak besh... huhuhu































Pastu dengar Iklan kat radio,
kata sabunni syesyuwei untuk kain-baju yang sidai tak kena matahari
maka makcik pon try... siap dapat pinggan free sebijik tau :))
tapi malangnya tetap tak besh jugak :(

































Balik kampung masa raya baruni kan
pakai sabun mak kat kampung...wanginyaaaa
baju-baju yang bawak balik dari kampung pon harum jer bau
balik sini terus teringat-ringat....

So baru-baruni,
makcik pon terus mendapatkan sabun yang sama macam mak punya
sangat  gumbira tauuu.... wangi dan segar sepanjang masa [iklan lagi :-p]
walopun harganya agak menshekik darah...ekekekek...
MLM lah katakan... hahahahaha... jangan marah aku!




































Last but not least,
ini pon ada dalam koleksi makcik korang.....  :-p































Bila masa ko guna ni makcik?

Bendalah ni sangat berguna apabila....
PS korang lupa bawak kuor baju bekas pakai budak-budakni dari dalam keter di petang hari
dan kemudiannya bawak pulak baju busuk tu pegi opis esoknya
dan baju-baju tu hanya sampai ke tangan haku 2 hari selepas kejadian!

Paham dok? tak paham?
baju-baju tu ada yang lembab sebab bekas pakai di umah babysitter
dan baju-baju babyni kebanyakannya kaler putih kan...
kalau dah sampai 2 hari terkepam dalam keter... kena plak time cuaca lembab-lembab kannnn...
bertaik lalatlah baju hanak-hanak aku wei!
aku cukup benci tengok baju bertaik lalat
sanggup aku tak kasi budak-budakni pakai tau....aku geli... eeeiii....
nak buang sayang, penat tau aku berasak-asak kat warehouse sale... tak kan nak buang plak :-p
so, clorox nilah jawapannya...

Sekian, entry kedai dobi ekekekeke
[penat aku taip tau]








11 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e on October 12, 2010 at 8:14 AM said...

aku pakai daia, pastu tensen sebab selalu ada kesan putih, skang pakai dynamo pulak :P busuk pun busuk lah :p

Azrina Mat Talib on October 12, 2010 at 8:26 AM said...

sy pengguna dynamo tegar...ehehehe...tp tak pernah buh apa² pewangi lain @ softlan sbb dynamo tu ada bau wangi yg tersendiri ;) so far takde pulak bau busuk.

Me on October 12, 2010 at 8:37 AM said...

eden pun pengguna tegar dynamo n softlan.. eden dynamo biru teu di kawinkan dgn softlan pink... bau ok je.... nak kata samapi menjadi igauan bau tersebut tak juga ala2 je.. nak cuba la MLM ko tue aan

Tie-Ibu wawanisolehah on October 12, 2010 at 8:41 AM said...

Kita kan (tetiba kita plak hehe)sabun x kisah guna apa2 brand pon tapi softner MESTI guna daia kaler ungu..besh..ritu tukar dgn iklan yang "saya tak pakai minyak wangi' pon x leh celen..bagi kita la hehe

makcikrehan on October 12, 2010 at 9:46 AM said...

Pakai softlan tu bukan apa... nk bagi lembut sikit baju. kalau tak baju aku keras kejung jer..ekekeke

Iman's Umi on October 12, 2010 at 9:49 AM said...

Softner daia kaler purple mmg best, x yah pakai minyak wangi...kekeke

k.moon said...

salam rehan...brp hengget pencuci freshia tu..n kalau dh guna tu x yah pki softner yea..sbb dh wangi..akk guna softner sbb nk wangikan baju jek...

k. Moon

makcikrehan on October 12, 2010 at 2:17 PM said...

Kak moon, tak yah pakai pewangi dah. sungguh wangi. kesegaran yang bertahan lama. ekekek. promote terlebih plak aku..

SYANI on October 12, 2010 at 4:17 PM said...

Aku tak pernah pakai softener bau lavender sebab aku rasa bau dia busuk! Aku suka pakai bau rose!

Cloud E on October 12, 2010 at 4:22 PM said...

try pakai softlan hat kaler putih tu...ape ke nama dia...bau dia wangiiiiiiiiiii

k.moon said...

brp hengget rehan pencuci tu? nk try gak nih...

ShareThis