Saturday, December 25, 2010

TAKPA-TAKPA.... ADA UBI ADA BATAS!

Posted by makcik rehan KJB at 11:40 PM
Jumaat lepas memang hari porak-peranda juak-juak PID semelesya
mula-mula rasa macam nak lancarkan mogok lapar [kut-kut buleh kurus],
tapi lepastu masing-masing pakat dok gelak berdekah-dekah,
sorang demi sorang dok imejin suasana berpantang dan berbekung di opis :))
Hari Jumaat tu tercatat sebagai hari paling gembira haku di fesbuk!

Orang lain bersuka-ria menyambut khabar berita cuti beranak 90 hari
tapi kami..... tok sah kata 90 hari, 60 hari pon tak mandang,
bahkan bukan jugak 40 hari... atau koman-koman 30 hari pon bukannnn
Semuanya bertitik-tolak dari emel ini yang diterima di tengahari Jumaat
mujurlah masani gaji dah masuk, kurangla sikit sentap-sentapan :))

Haku pon, lepas jer baca emel tu
tanpa melengahkan masa dan tenaga
terus melayangkan emel berikut kepada somi haku yang terpaling kacak di seloroh donia :

Bang, kalo ko tanak aku bentan banggg... selagi aku mengadap PID nih,
jangan sekali-kali bikin aku bunting bang!



.




5 comments:

Adrina Adi on December 26, 2010 at 2:07 AM said...

ngokngek sungguh. ada ke patut 25hari?

mogok jangan tak mogok. tak pun bakar jer PID tu ekeke.

TopsyTurvyMum on December 27, 2010 at 8:03 AM said...

sila terbalikkan PID tersebut!!

Suhami Ahmad on December 27, 2010 at 11:07 AM said...

Moh kito protes dijalan2 raya menenatang usul PID tu.....kih kih

sW33tdARLiNG on December 28, 2010 at 1:27 PM said...

aku cadangkan.. cuti bersalin 25, ko tambah ler ngan cuti sakit 10hari tu... jadi ler 35.. lagi 5 hari ko gagahkan diri pi keje ler...!!

apa punya law ni.. boleh masuk undang2 buruk ke tak ni?

p/s: opis aku nak tambah cuti bersalin 60hari exclude public holiday.. so aku nak beranak segera ni...!

Inviting You To Join Give Away PILIH THEME BLOG

NADYA ANWAR on December 29, 2010 at 11:46 AM said...

makk aii "lamanye" cuti .. nih kalo aku mau x beranak2 la jawabnye.. sebelum beranak pon dah coti lama..

ShareThis