Friday, December 24, 2010

HIDUNG KETAT, BAJU PULAK SENDAT

Posted by makcik rehan KJB at 10:36 AM
[Me]

Lama haku termenung sambil mengirai-ngirai baju dalam lemari pagi tadi,
yang ni tak kena, yang tu tak ngam
yang ni buruk, yang tu lusuh
yang ni ketat, yang tu sendat
Sudahnya... capai jerla blouse pepel nan lusuhni... sebab tak payah iron!
[maybe its about time to revamp my closet. Cewaahh!!]

Pagini rasa macam selenger nak mai keja
Malas betul rasa... mujurlah hari Jumaat dah kan
Nak balik kampung rasa cam sekejap sangat pulak,
lagipon hujung bulanni Mak dah nak mai sini lagi... follow-up check mata

Dari semalam hidung mengetat, bersin tak sudah
mata gatal, kaki gatal, kepala gatal, hidung gatal, telinga gatal
semuanya gatal lah!

Anyway, semalam i rewarded myself with this...
Cappucino ice blended 2 hengget tunaiiii  :-))
Serendah mari... jadila... buat lepas gian.



































[The parents]

Senja semalam talipon orang tua kat kampung,
tak dan cakap dengan mak... dia dah pi surau
cakap dengan ayah pon laju-laju jer...
salah timing daaa... dah nak maghrib... depa tengah kalut nak pi surau
ayah kata dia frust sebab masa aku balik KL haritu dia tak sempat mengelola bonet keta haku
Muahahahahaha... tau kenapa?

pisang tak bawak balik,
buah nyoq tak bawak balik,
daun selom tak bawak balik,
keladi tak bawak balik,
ikan wadi tak bawak balik,
telo ayam kampung pon tak bawak balik!

Kalaula Ayah haku sumbat semua-semua tu masuk dalam si kontot haritu
ntah-ntah tak sempat sampai Tepeng, keta dah barai! kakakakaka...
tapi, tang telo ayam kampung tu aku nyesal gakla...
banyak tuuu.... ayah dah siap basuh, pack, simpan dlm peti ais
kalau tak, sakanlah mencah membantai telo tiap-tiap hari :))






[The Inlaws]

Malam tadi nenek onah talipon,
menyampaikan pesanan yang bakal membuncitkan lagi perut haku ini :))
An.... esok Sabtu balik umah mak yerrr....
Alang [my BIL] nak buat harijadi Akmal... balik tau!

Lepas letak gagang talipon,
aku tersyenyum-syenyum gediks...
Alahai makni... macamlah hakuni dodok kat Melben haaa....
siap talipon-talipon pesan suh balik umah....
apakah mak tak sedar bahawa selama ini...
kami anak-beranak tidak pernah gagal untuk pulang mengisi perut tiap-tiap hujung minggu?
Lalu aku membuat kesimpulan paling mudah....
Akulah menghantu kesayangan sedonia!! Muahahahahaha.....







[The husband]

Weekend ni bukan buleh buat apa sangat
setakat balik umah nenek onah dan pegi Tesco beli diapers Imam Muda saja
nak ajak PS pi jalan-jalan membuncitkan perut memang takde chance
Pagi Sabtu tu beliau nak pegi memancing kat tengah laut...
bermalam dalam bot... petang Ahad baru balik
taula bonus tak masyuk bangggg...
tak kan sampai nak mencari rejeki tambahan di tengah lautan pulak...
takperla aku tak dapat DSLR ponnn... tak yah syusyah-syusyah nak menjala di tengah laut bang oi







[The kids]

Asyraf semakin galak memanjat, memunggah dan membuas [berjalan tak jugak :-p]
Pantang dengar muzik, terenjut-enjut badan :-p
tiap-tiap pagi sebelum pi umah Maklom, kompom berak!
hadoiii.... awal-awal takmo berak... dah nak angkat masuk keta barula nak memerut
sebijik macam perangai Babah dia :))

























Gigi masih 4 di atas, 2 di bawah.


Aisyah semakin manja dan rapat dengan mak dia.
nak tido malam, selagi mak dia tak masuk bilik jangan harap dia nak masuk tido
Sekarang sudah pandai buat rayuan melentok
Please Mama... Please.....! pleaseeee....!
Haaa... pandailah sangat kononnya...
Tapi bila membilang.... satu, dua, tiga, enam! <---- pingsannn!
























Botol susu memang tak lepas dari genggaman
itu memang props wajib dia :))





























Jangan persoalkan dinding Gua Niah dibelakang mereka ittew
Babah mereka tak cukup duit nak beli easel khennn.... :))

.














8 comments:

Nurul Aznil on December 24, 2010 at 11:09 AM said...

Salam,

takyah easel, beli cat jer, biar depa conteng, dah penuh cat balik -> pesan my lecturer :P

Eiman pun baru mula memanjat. ada sekali kerusi kayu timpa dia, berbekas merah pipi... nicey!

Me on December 24, 2010 at 11:10 AM said...

adakah ini luahan hati n perasaan????

adha on December 24, 2010 at 11:30 AM said...

nikmat wei....... mgu ni pun mgu makan2.. sempena adik badik kumpul tgok beby baru......... syokkkk....

tp masuk jek ari ni isnin kena la smbung puasa ganti...


anis lom lagi menunjukkan tanda2 kreatif untuk menconteng dinding2 kesayangan aku.. hahahha

tp peel pegang botol tu ada sama sikit ngan mencah.. hihihi

zealvia on December 24, 2010 at 11:35 AM said...

meriahnya esblended tu!

makcikrehan on December 24, 2010 at 11:44 AM said...

Aznil, bujang kami tak jatuh. tapi dia sendiri yang terlentang atau terlangkup sebab badan sendiri tak belen. haha

Kerul, diary ramadhan rafeq kakakaka

Del, haku soka makan-makan gagagagaga

Zea, esblended kampungan sajork. tu yang jangok semacam tu. hahaha

SYANI on December 24, 2010 at 12:55 PM said...

Mahal tu mural kat rumah tu. Jangan cat lagi semlagi tak penuh satu dinding..

Aku tengok Mencah makin debab..

nurulhudaresad on December 24, 2010 at 1:10 PM said...

hahhaha...lengkap..ini namanya berblog tanpa mengabaikan rumahtangga kekdahnya....hehhehhe....

CikguIna on December 24, 2010 at 1:20 PM said...

Menantu kesayangan, kan? Harus wajib balik...
(kenyang perut, suka hati....)

ShareThis