Friday, March 18, 2011

Ke Sayup Bintang

Posted by makcik rehan KJB at 11:32 AM
OK, gaji akhirnya dah masuk. Alhamdulillah.
kesian jugak kepada kawan-kawan lain, ramai lagi yang belum dapat :-(

Pembayaran secara berperingkat katernyerrr...
aku masuk peringkat pertama sebab mulut dan jejari tak runcing akuni puaka sangat gamaknya
depa malas nak layan aku meroyan
tu yang bagi aku dulu supaya aku geti dok diam-diam pasni
so, kawan-kawan yang ghimaunya belum mengaum,
sila coba mengarang entry keji macam aku yaaa :))
[hipotesis yang tak pernah dibuktikan kebenarannya]

Pagini bersemangatla sikit aku ngajo kanak-kanak dua beradik ni
Athirah dan Izzuddin nama depa
baik kelakuan, terang hati, pandai hormat orang tua
pastinya hasil didikan berhemah dari ibu bapa depa
i've met their father... sangat cekal hati ...

Bekerja sebagai buruh di ladang sawit yang jauh kedaung lokasinya
itu belum cukup kedaung kedengarannya bukan? ada yang lebih  kedaung tawww....
di sana tiada bekalan elektrik!
sumber kuasa dibekalkan oleh generator
terkejut gak aku... dalam dok gah laung  slogan 1 melesya
ada jugak rakyat marhaen yang masih belum mengecap nikmat lampu kalimantang

Minggu lepas ayah depa datang PID
bercerita tentang anaknya yang sangat kepingin belajar komputer
kerana itu beliau datang bertanya...  
Apakah ada ruang untuk anak saya yang jahil tak tau apa-apa ini?

Alahai pakcik....
alangkan anak indon pendatang enggak bisa ngomong kayak kita pon saya ajar...
anak MGR nan hazab tak makan saman pon saya bimbing....
inikan pulak anak bangsa saya sendiri... tak kan saya tak sudi Pakcik...

Mata aku makin sayup wei
tambah pulak menaip entry syahdu-syahdan macamni... lagilah sayup
setengah jam tadi aku baru telan pil-pil penenang
itu pasal yang lalok ke sayup bintang tu...


Tekan butang publish jerla....






0 comments:

ShareThis