Tuesday, July 5, 2011

Kepala Dan Piraga

Posted by makcik rehan KJB at 8:25 AM
Tersengguk-sengguk layan wetiub! (youtube)



































Satu haritu pas balik sekolah, konon-konon dia nak bagi tazkirah kat aku...

Mamaaaa..... awak nak jadi anak solehah tak?
Mustaza kata, hari-hari kalau saya jadi anak solehah nanti saya dapat kepala

Haaaaa??? Kepala sapa yang ko dapat ni nak?

Mustaza yang cakap! (Garu kepala... muka blur.... )

Pahala la nakkk...

Ha yelah. Tulah mustaza cakaptu. Dapat kepala... Mama nak tak? (muka tak besalah) 
Mustaza kata kalau jadi anak solehah nanti boleh masuk Syurga
Syurga tu best tau Mamaaa... haaa... Mama nak tak?

Nakkkk...

Kalau tak jadi anak yang baik, mustaza kata nanti masuk piraga...

Haaaa?? Perigi buta?? (Saja aku sakat dia)

Bukan perigila Mama... piraga!

Neraka lah nakkk.... api neraka...

Ha yelah tu yang mustza cakap tu. Ha, Mama nak ke masuk piraga?




Piraga pon piragalah...
Kepala pon kepalalah...
Tima kaseh Mustaza Ha :-)



3 comments:

Jiejah @ Iza on July 5, 2011 at 9:24 AM said...

ahahahahha budak bertuah betul ...

Jaja on July 5, 2011 at 7:45 PM said...

elok la tu..anak aku kepahla....penat aku betulkan tetap sama gak dia sebut..sib baik skrg dah ok.
yg lagi best, dia sebut kesiannn terima kasih. adoiyaiiii

makcik rehan KJB on July 6, 2011 at 7:21 AM said...

kesian, tika maseh! Hahahaha

ShareThis