Thursday, January 26, 2012

Read Easy page 3-4

Posted by makcik rehan KJB at 12:00 PM
Assalamualaikum WBT


Masih lagi dengan extra 's' kat belakang
semua jadi plural, gasaklah!
kalau aku asek betulkan banyak-banyak kali,
kang tune dia lari, pastu mula malas-malas nak baca
bila dia dah buat muka malas-malas,
mulalah aku pulak rasa nak melibas!






Word 'Arrow' tu dia sebut 'Arrof',
tetiba aku teringat citer Air Wolf hahaha - who's with me? ingat lagi tak citer tu?

Aku malas pasang CD guide yang dia bagi tu
aku tak sure dalam English cemana bunyi hurup 'a'
bila aku suruh baca, senang hati saja dia tibai bunyi 'a' tu as 'aaa'
sama je kot bunyi huruf 'a' in BM or English kan?
hantamlah labuuuu... janji kau baca!

Para ibuk-bapak sekalian,
sila jangan contohi sifat kehantaman kromoan aku ini
silalah belajar selok-belok bukuni melalui CD yang dia bagi tu ye

Ikhlas,
MR- emak yang malas (*__*)







2 comments:

SYANI on January 26, 2012 at 12:48 PM said...

Citer Airwolf tu feveret aku tu..

littlehumblelynn on January 26, 2012 at 4:15 PM said...

MR

at least ko ada masa jugak deras mengajar si mencah..aku xde masa & aku salahkan diri aku sbb x dpt nk allocate masa utk dia


down beb :(

ShareThis