Friday, June 29, 2012

Zebra montel

Posted by makcik rehan KJB at 8:33 AM
Assalamualaikum WBT


Aura nak balik kampung uols... beginilah!
Lama tak jumpak satu-satunya abang aku yang hensem lagi beriman ittew... muehehehe...



























By the way, ini kek pisang tau.
Buat pakai resepi sama macam yang selalu buat dulu
Tapi kalini mengada buat belang-belang pulak.

2 hari lepas PS bawak balik pisang montel dari Batu 16, Nenek Onah bagi.
Macam paham-paham je jiwa kek pisang menantu dia skangni
Asal nampak pisang, terbayang muka Rehan hehehe

Kalini akak letak pisang banyak betul, dekat 10 bijik rasanya
dah la pisang dia montel-montel... sudahnya adunan dia cam melembik sikit
biasa bakar suhu 160 darjah dalam 50-60 minit jah,
kalini terpaksa lajak sampai 80 minit, baru dia masak betui






























Macam biasa, akak pemalas nak basuh-basuh loyang
so alas dengan grease paper, bila kek dah masak terus simpan balik loyang dalam lemari
Nyaman idop ko Rehannn ;)





























Sedap ke, tanya korang kan?
Sedap macam makan kek pisang ler wei
Dahla pisang banyak, kalo makan sambil pejam mata macam rasa cekodok pon ada!




Resepi kat sini.

































4 comments:

ibh_sue on June 29, 2012 at 12:35 PM said...

Tetiba aku teringin nak mkn kek pisang juga...Heee

makcik rehan KJB on June 29, 2012 at 12:58 PM said...

sue, buatlah. ko lagi terer apa.... hihihi

Me on June 29, 2012 at 2:50 PM said...

eden kagum dgn zebra crossing ekau yg canggih itu... sila tuto mcm mana nak buat cenggitu?

~K Ham~ on June 30, 2012 at 12:14 PM said...

salam puan rehan....kak ham copy/paste resepi kek pisang ya..tq for sharing...

ShareThis