Thursday, May 6, 2010

CEKODOK PISHANANA

Posted by makcik rehan KJB at 1:55 PM
Bila dah lapaq melahaq [org jakun diet memang lagutu]
cekodok pon nampak sedap!

Tapiii... cekodok di atas memang sumpah nampak sgt sedap...
[telan ayaq liyoq tak sudah2]

Pishanana tu apa?
Perkataan tu anak buah akak senior makcik masa kat Uni dulu punya
mak-bapak dia sambung PHD kat UK,
so dia pegi skul kat UK-ckp omputeh kekdahnya
bila kat umah, mak dia train dia cakap melayu
sudahnya PISANG + BANANA = PISHANANA
tah kenapa, sampai la ni makcik ingat perkataan tu...
[tiba-tiba rindu kawan-kawan lama]

Tima kasih Bonda, kasi makcik cekodok ni...

Sapa-sapa yang lapaq sentiasa macam makcik,
dipersilakan menayang cekodok di atas di dalam belog masing-masing.


Photobucket

5 comments:

zealvia on May 6, 2010 at 2:14 PM said...

mcm bulan puasa plak kekdahnya..muakakkaka

b.O.n.d.a on May 6, 2010 at 2:15 PM said...

sungguh sedap bila dimakan begitu sajaaaa...

pishanana yer..best jugak tu..
den ingat lagu pOcO-pOcO baru tadi..
kih kih kih..

adha on May 6, 2010 at 2:25 PM said...

wakakka.... makan makan mkan....

aku serender.. sebb pisang tak dak stok... hahahah tp tak tau ar ptg karang aku balik umah parent aku jap.. kot2 ada aku tepek na.. ahahahah


** owh mcm puasa yer... main masak2..

Elyn on May 7, 2010 at 11:02 AM said...

weekend ni blk umah mak aku... nk suh die masak la pishanana ni. all time pebret haku ni...

Me on May 7, 2010 at 11:41 AM said...

comel je word tue.. pishanana

ShareThis