Friday, August 20, 2010

MANGGO LASSI

Posted by makcik rehan KJB at 5:16 PM
Lorrrr..... ramai jugak yang baca catatan merapu makcik pasai abam makcik tu
tu semua catatan syok sendiri je weii... down memory lane gitu kan... hehehe
Abam haku tu nobody ponnn...
sekadar tukang masak picisan yang hensem sikit jer dari Jamie Oliver
aku puji hang hensem ni weii... bakla voucher bukak posa 5-6 keping! wahahahahahaha...

Korang poyo-poyo terharu baca catatan aku,
entah abam aku baca ke tak baca ntah....
silap-silap dia scroll laju-laju jerrr.. [macam aku! hahaha]

Cukuplah citer pasal abam makcik tuh
meh citer pasal makcik and my bala tentera pulak ekekekeke...

Ni gambo semalam, lepas kuar sepital
kami pegi Tesco Shah Alam beli barang dapo
dah lepas bayo, PS melabur 50 sen kat mesin henjut nih
tapi malangnya mesin ni tak mengenjut macam selalu
kuar muzik jer nenong-nenong
marah si Mencah tau... jenuh dihonggaknya keta nih hahahha





















Sampai umah dah pukul 4 petang
berluma-lumbalah laki-bini nak solat zohor
sekali hanak-hanak bikin onar baek punya
Mencah muntah selambak [mujur dalam bilik air]
dan Asrap berak selambak busuk giler!
Muahahahahaha... hanak-hanak aku memang pandai berlaku adil kat mak bapak

Dah setel semua, lempor jerlah budak-budakni depan tibi
barulah aman aku nak turun dapo,
menu semalam sangat simple
bak kata Zalia, Bangla sebelah umah dia masak lagi best hehehe...





















Mee goreng basah tak basah yang tiba-tiba jadik sedap.
Sedapla kan... sebab lapo seharian tak makan.
Ada rupa mee goreng basah Sri Melur tak Zel? :))


























Air manggo lassi yang lazat berkrim.
Mesti cuba kawan-kawan, sangat easy peasy....
isi mangga + plain yogurt + susu + gula = blend sampai smooth
sapa yang ada blender mahai, buleh gak blend sekali dgn air batu
makcik tak blend air batu... masa nak minum baru taruk ais
kepekatan dia pandai2 la kamu orang hagak-hagak sendirik
*resepi manggo lassi ni Fas yang bagi, TQ Fas*


Sahur pagi tadi, cencaru sumbat sambal
dengan ikan masak lemak cili api [tatau ikan apa] nenek onah kasi
cencaru tu ada belen sekor lagi... esokla pulak aku tunjuk ikan tu
kang habih modal aku nak hapdet belog pulak... kekeke


2 comments:

Sarid Derus on August 20, 2010 at 6:06 PM said...

suka tengok aserap dah sihat..
hehehe..mango lassi, nanti aii terai buat..

kisahwanida on August 20, 2010 at 8:16 PM said...

tomei jer mencah....

nak try gak mango lassi MR ni

ShareThis