Monday, August 9, 2010

EMAK SAYA KATA SAYA BERAT, TAPI BABAH KATA MAK HANG YANG BERAT!

Posted by makcik rehan KJB at 11:21 AM
Assalamualaikum makcik-makcik dan pakcik-pakcik sekalian
Terimalah senyuman ikhlas saya bersama rambut gonjeng untuk hari ini
sebelum saya melanjutkan bicara ....























Pagi tadi mak saya lambat masuk opis [lagi... hehe]
tapi kalini bukan sebab dia bangun lambat [lagi], tapi sebab ini....





















Tayar si kontot meletup dan koyak rabak!
Tayar blakam, sebelah kiri... tempat dimana saya duduk tiap-tiap pagi
Mujur masa tu kami dah nak sampai kat umah maklom
Kesian Babah saya, terpaksa gigil-gigil cabut dari opis datang tukarkan tayar untuk mak saya

Masa Babah saya tukarkan tayar,
Mak saya dan saya dan adik saya sedap-sedap makan nasik lemak kat umah Maklom hahaha...
Lepas dah siap tukarkan tayar, Babah pon naik umah maklom dan geleng-geleng kepala....
Ha eloklah tu... anak beranak dok makan nasik lemak hari-hari...
esok-esok meletup lagi 3 bijik tayar keta mama korang
Babah yang pingsan nak tukar tayar hari-hari....

Cepat-cepat mak saya menafikan dakwaan babah saya,
Aisyah yang berat... sebab tayar tu kat bawah bontot Aisyah.. hahaha...

Babah pulak membela saya seraya berkata,
Mama yang berat... sebab mama duduk kat situ tiap kali kita kuor....

Mama tak puas hati lagik,
Eh apsal lak... baper kali sangat jer mama dok blakam situ....

Babah nak balas lagi, tapi adik kecik saya cepat-cepat masuk campur dengan meniup wisel,
Prrrrffffffff !! <----- wisel dia bocor... rosak!

Semua pon diam dan meneruskan agenda masing-masing.
Babah pegi opis.
Mama pegi opis.
Saya dan adik saya duduk diam-diam kat umah Maklom.























 
Mama terpaksa redho pakai tayar tak lawa ni untuk seminggu ni
sampai babah berjaya pow vendor tayar Continental hahahaha....



8 comments:

SYANI on August 9, 2010 at 11:28 AM said...

dahsyat tayar tu dikerjakan kome anak beranak.. hahahaha!

Adrina Adi on August 9, 2010 at 11:32 AM said...

hahahaha. sian mencah tak reti lagi nak bela diri sendiri. kalau tak, 2 lawan 1. hehe..

Me on August 9, 2010 at 11:45 AM said...

koyak rabak tayar tue yee

mama_iris on August 9, 2010 at 11:46 AM said...

saya rasa saya lebih bersetuju dengan kenyataan balas PS....sekiaaaannn....

TopsyTurvyMum on August 9, 2010 at 11:50 AM said...

Aku pun kadang kena gak camni..
asal nak masuk keta dlm garage dia suh aku turun dulu..katanya aku berat kang bawah kete bergesel ngan lantai garage.. kat pintu masuk tu berbukit sket..

makcikrehan on August 9, 2010 at 11:56 AM said...

Apa-apa pun, sila beri tepukan gemuruh kepada PS. cungap2 tukar tayar kat bawah... anak bini melepap bantai nasik lemak. kah kahkahakah!

Elyn on August 9, 2010 at 2:54 PM said...

hahaha siot je mulut laki ko tu ek.

nadja on August 9, 2010 at 5:54 PM said...

ek eleh aper daaa ckp kat bini cam tuh.. sayang juga kannn kann kannn

ShareThis