Showing posts with label Pakcik Sepol. Show all posts
Showing posts with label Pakcik Sepol. Show all posts

Tuesday, August 28, 2012

Gadget sharing

Posted by Raihan at 3:59 PM 0 comments
Assalamualaikum WBT


Kalau terbaca komen memakan diri sendiri kat akak punya instagram, wassap, fesbuk, twitter etc
ketahuilah bahawasanya itu adalah bukan ahkak yang mentaip ye hadek-hadek...


Ini contohnya...




Awas ko Bang, malam kang aku hijack group TTB ko!
Muahahahaha....








Monday, August 13, 2012

Nak raya katanya...

Posted by makcikrehan KJB at 10:46 AM 6 comments
Assalamualaikum WBT


Laptop sendu, gigih jugak taip temberang panjang-panjang.
kau tunggu 27 haribulan ni aku dapat PC baru,
aku karang 15 helai kertas kajang bagi kau! :))

Semalam PS beli henfon baru,
henfon biasa-biasa saja, sesuai la dengan tahap kedesaan kami sekelorga kan,
Tapi bulehla jugak nak feeling-feeling iphone... haha.

Lalu telipon lama dia lanting kat akak la kan. Yess!!
Modus operandi akak berjaya. Tak sia-sia hari-hari racun suruh dia beli telipon baru,
Supaya yang lama tu akak buleh dapat, akak tak kisah barang seken dik...
Dah nama pon tokey kedai besi buruk KJB kannss...
akhirnya berganti jugaklah telipon sendu sony  erection erikson akak ni
akak nak beli sendiri memang tak koser, dari beli henfon baik akak beli donut maker :p
Lalu telipon lamani buleh dahla hantar masuk muzium...
Akak offer kat Mencah pon dia tak hingin tau.

Kelebek-kelebek album gambo dalam telepon ni,
menjumpa gambar Asrap potong rambut kat kampung tahun lepas
mendebab sikit dia masa ni... sekarangni kemain cekeding macam Lin Dan
Wahhh... Lin Dan terus, tanak kalah! hahaha...




































Baru akak tau, laki akak rupanya ada bakat jadi paparazzi jugak
banyak jugak gambo-gambo yang diketik selamani... akak je yang tak tahu
gambo makanan pon ada ko... amboihhh... ko pon nak jadik salad berinti blogger ke bang? :))


Dan ini gambo semalam.
Membawak kanak-kanak pegi Selayang Mall, konon nak carik baju raya.
Nan hado dapat beli baju raya... postpone operasi baju raya kat Parit Buntaq je la nanti
sempat la akak seret budak debab ni pegi trim remos depan yang dah menyucuk mata
akak pujuk suruh potong rambut belakang sama... dia tak mau
nak jadi Rapunzel katanyerrrr... puihhh la sangat kannn...
rambut mengerbang macam kucen marau ada hati nak Rapunzel bagai
malasla akak nak konfrontasi lebih-lebih... bazir tenaga je nak pujuk-pujuk
Mak posa, kena simpan tenaga nak... tanak potom sudeh...







































Sebelum balik akak ronda-ronda la tengok booth kat tengah mall tu
Sekali toleh belakang tengok Mencah dengan Abah dia dah lesap
Then Abah dia call... suruh akak reverse ke belakang balik
Akak tanya la kat mana? Enggan memberitahu ko... hahaha...

Patah balik belakang kejap... meh je la
kat booth depan kedai tajuk Meico ni ha...

Abang kelebek apa?
Ada baju raya Asrap ke?

Takkk... datang jela...

Gigihla akak seret Asrap pegi patah balik belakang tau
Sekali kau tau Pak Incik ni bikin apa?
Bikin kontroversi betul tawww.... :))

































Kanak-kanak kemainla trim rambut, remos bagai nak sambut raya kannss...
Bapak dia pon tanak kalah rupanya.... buat perawatan wajah gittew
Hamboihhhh.... nak caras akak nampakkk!

:))





























Wednesday, October 12, 2011

Prudential vs Pediasure

Posted by MR at 9:07 AM 4 comments
Anak ko minum susu apa?
Ooooo... Prudential...
Haah... yerlah, susu Prudential tu mahai... ko anak sorang bulehla bagi susu mahai
Anak aku dah 2 orang, dah downgrade susu morah saja...




































Woi Bangggg, Pediasure lah!
Bikin malu tau...


Tuesday, October 4, 2011

agakhampehdotcomdotmy - sambungan

Posted by MR at 9:30 AM 1 comments
Berpeluh ketiak hakak dikkk... ngusung stroller budak Asrap ni turun naik shuttle bus
demi mu wahai encik laki, haku gagahkan jugak pegi menyendat di hari kejadian
dengan harapan nombor pekerjamu akan bergema di atas pentas utama.... Pakcik menang moto!

Moto lah sangattttt....!

Pegi malam hari pon habih melekit satu badan,
kalau aku pegi siang hari macam Yong cemana gaya la kan?


























Tima kaseh Maklom and co yang tolong abiskan coupons yang tidak berguna ittew :))






























Tima kaseh mak, ayah dan adik yang tolong aku mengawal selia kanak-kanak berdua,
maklomla... suami saya tak dapat datang... sedang berjuang di laut lepasss... prffftttttt!































Besornya perot ko kakak....
sikit hari lagi ko jadi cam Mama tatau!






























Takut tapi mahu.

































Mata merah dan bengkak sebab melalak kaw-kaw
menangis nak naik merry go round berkali-kali-kali... muahahahaha!






































Bangun pagi esoknya Mencah request :
Mama, esokni kita pegi main merry go round lagi nak tak?



Bang, sila jawab. Ai serender singh!





Thursday, September 29, 2011

Open house kaum kerabat

Posted by MR at 9:22 AM 2 comments
Tempek jelah gamba banyak-banyak eh.
Opeh house romah mak sedara aku kat Klang.
dah nak balik baru aku kuar kamera, malas lah.





























Hijau Langit buat muka mintak pelempan, Aisyah gedik memanjang.
Aisyah kata baby itu sangat comel (anak cousin aku)
Ya memang comel. Macam muka Mama masa baby dulu-dulu. Hehehehe...





























Asyraf macam biasa. Bebas melata.
kutip batu, kikis pasir, lari sana-sini... ni ikut perangai Abah ko la nih!










Bapak mithali rapia :))

























Balik romah semua barai!







Tuesday, July 5, 2011

Macam Biasa...

Posted by MR at 8:48 AM 1 comments
Adala orang tu...
Bersemangat waja hadap kekdah simpulan mata kail kat youtube, kat porem, kat blog bla bla bla...
Pantang ada masa terluang, kelebek batang pancing siang malam
Mujur tak perasap dengan kemenyan... kalo tak, aku cabut lari tido umah Nenek Onah seminggu
(Buleh gak makan sedap hari-hari hehehe...)
Siap amik cuti 2 hari... konon nak jadi champion kat negeri Pahang nun
Dalam hati aku berkata, champion kat Rawang pon tak pernah,
Lagi ada hati nak gegar tempat orang.

Semalam orang tu balik dari Pahang
Siap pakai baju kunen, bikin aku terkesima... baju rasmi pertandingan katernyer
Tak pernah-pernah ada baju kunen, ingatkan baru balik raptai BERSIH
Elok sangatla pakai baju kunen lagutu dengan kulit abih jelaga berkerak atas bawah
Sungguh 1 melesya jadinya.

Apa crita? Berapa tong ikan bawak balik?

Sikit lagi Abang nak jadi top 40 tau!
3 kali tali pancing putus.. tu mesti giler besar punya ikan tu...

Dah tu sekor pon takde?

Takde.... Hehehehe....

Lepasni takyah pi jauh-jauh la Bang,
Duit bayo yuran tu, kalo kita pi Cameron Highland lagi bagus,
Buleh gak testing membatak dengan camera baru... tagkap gambo dengan stoberi hehehe...

Balik rumah dapat penat jerlah
Sakit-sakit badan bahana 2 hari melangut tepi tasik,
Mujurla ada tukang urut amateur kat rumahni
Nak harap aku? Bak mai 50 hengget sebagai pengeras dulu
Dengan budakni free saja... janji bawak pusing-pusing naik keta keliling taman jadiler


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
































Nah hambikkkk jurus kaki kanan peringkat lapan!







Sunday, June 26, 2011

8 Days Older Than Me

Posted by MR at 10:15 AM 0 comments
Sudah 32 tahun bernafas di donia nan fana...

Selamat Harijadi Incik,
Semoga hayatmu dilimpahi rahmat dan kasih sayang Allah.


























Dannnnn semoga anda semakin kaya dan berjaya! ----> pinjam tagline Dr Azizan Osman
(supaya buleh belikan saya kamera baru)
Maaf tak dapat nak belanja makan best-best, saya dayet. Kuakuakua.....



Friday, June 17, 2011

The Amazing Asyraf

Posted by MR at 8:23 AM 0 comments
Susah nak capture gambaq dia skang,
pergerakan selaju cahaya.

Mula-mula isi cerita ngam dengan tajuk,
lepastu tiba-tiba dia kona tang simpang.
Lantaklah, aku kan suka temberang. Kehkehkeh!




























Malam-malam, lepas kak dia balik ngaji
Berkuntaulah kami 3 beranak dalam studio sempit akuni
Tu nampak tu... kaki kembang aku la tu...
Gomoi-gomoi depa barang sejam sebelum aku paksa suruh tidoq

Sensiang aku hantaq Asyraf kat Maklom,
Senja dia balik Bayuville dengan Babah dia
Memang jauh, hari-hari aku kuar masuk tol hantar dia pi Bukit Beruntung
Minyak dah berapa, Tol dah berapa...
Lagi bayaq RM200 sebulan kat Maklom
Pedulikla... bukan aku tenyeh duit orang, abih kuat pon aku tenyeh duit Tok Laki ja! kahkahkah!
Takpala aku cuma pakai handbag brengsek pon, janji jiwa aku tak serabut...

Pekehal ko tak keja tapi hantaq anak kat Babysitter?
Banyak cakap pulak... abih ko nak tolong jagakan?

Buat masa sekarang itu jelah pilihan terbaik yang aku ada
Daripada aku hari-hari stress tak ketahuan hala
Baik aku sub budak kecik ni kat orang yang paling aku percaya utk jaga anak aku buat masani
Ketahuilah, stress adalah tak bagus untuk kesihatan dan dayet! Kahkahkah!

Toksah dok buat fitnah la kata aku sayang Mencah lebih, Asrap aku tak sayang...
Dua-dua la aku sayang weii... ingat senang aku 'push' depa keluaq?
Tapi aku sayang jugak kat diri sendiri... tu pasai aku buat laguni

Aku rasa PS ada intai-intai blog dan fesbuk aku kot 2-3 menjakni
Minggu lepas aku stress sungguh dengan Asyraf yang 24 jam nak kerabat aku saja
Aku dok letak status macam mak tiri tengah meroyan kat fesbuk kanns
Muka aku asek moncong macam cencorot sampai buleh cerut dengan tali rapia
Becakap pon dah tak rupa becakap, terpekik-pekik tak kira masa
Sikit punya hal, aku buleh naik berang melampau-lampau
*Aih... taktau lagi ka, aku kan rebel!*

Ada sekalitu, minggu lepas tapi tak ingat hari apa (urat aku banyak putuih masa beranak Asrap)
Subuh-subuh sepeie sebelum pi exhibition apa jadah tah kat KL,
Tetiba PS tanya kat aku, ada brooch kecik-kecik tak?
Aku bagi pandangan tajam kat dia... apa kes pepagi buta mintak brooch plak ni?
Aku dengan kalut nak mancuh susu budak, nak cebuk berak anak... dia buleh tanya brooch pulak?
Aku jawab acuh tak acuh... ada dalam kotak nun, malas nak punggah!

OK, kot-kot hangpa ramai yang taktau
Aku dulu tokey brooch yang paling kaya di Daerah Hulu Selangor (Hahaha... sila percaya bulat-bulat)
Aku assume laki aku tanya pasal brooch tu sebab ada budak opis dia tanya nak beli la kot
(brooch belen-belen aku dok ada berlonggok bawah katil baby - katil jugak! kahkahkah!)
Malam-malam takmau tanya, subuh-subuh aku tengah kalut baru nak tanya... memang nak kenala!

Sian laki aku, muka blur-blur sambil pegang lehiaq baju... teruih berambus start keta nak pi keja
Petangtu aku pon muhasabah dan muhasarawak balik diri akuni...
Tak elok sungguh aku layan Tok Laki aku lagutu,
Kot ya hang tengah mereng, ingat sikit... dia tu laki hang (tetiba bergema sora mak aku kat cuping telinga)

Dahla sejak aku tak kejani segala benda beliau yang tanggung
Bil letrik makin mencanak naik pasai aku dok batak hadap lappy 24 jam
Pastu bila panas ja sikit, dan-dan aku tojah remote, on-aircond tak kira siang malam
Bila-bila nak pos barang, aku pesan dgn ayaq liyoq saja suh beli kotak pos ekspres itu-ini
Pastu tiap-tiap hari aku pi kacau dia dengan sms dan miskol meroyan aku yang tak kira masa:

Bang, Asrap berak lagi. Dah 2 kali
Bang, Esah takmo makan nasik, dia nak roti krosen saja.
Bang, kicap abih... belikanlah.
Bang, balik kang belikan nasik ayam Sungai Choh.. nak ayam belah paha. Dada takmau!

Aku bukan kira dia tengah meeting ka, tengah discussion ka hapa...
Satgi kalau dia tak jawab aku pi email pulak dia...
Hahahaha... sian laki aku, bini sengal menjadi-jadi lately.

Alah, kalau aku tak mengadu domba kat Tok Laki, aku nak ngadu kat sapa lagi kan?
Simpan sorang-sorang buat aku lagi tension saja.
Tak kan nak ngadu kat laki hangpa pulak!

Petangtu bila emosi aku dah stabil, aku tanya la elok-elok kat beliau
Bang, pagi tadi yu nak brooch kecik nak buat apa? Budak opis suh bawak ka?

Abangla nak pakai, ni unipom baruni... butang ataih sekali tadak lubang
Tak machola pi jumpa TPM dengan lehiaq baju ternganga... mana tau kluaq tibi ka...

Laaa... sian laki aku.
Nasib baik tak kluaq tibi.
Kalau tak, satu melesyala nampak lehiaq berdaki dia... kahkahkah!

Lepas pada tu aku pon habaq elok-elok kat PS
Aku tak buleh handle pressure budak cranky yang asek nak melekap saja
Dia jawab senang ja.. pi la cari kerja balik!
Aku pulak jawab dalam hati, nak jawab kot mulut tak berani hahaha..
Aku takmau kerja makan gaji la Bang, aku nak jadi usahasawanlah!
Kalau aku jawab kot mulut, mampuih kena keji! Hahaha...

Yang aku pelik bin ajaib tu kanns,
Dengan Maklom dia kemain pandai budak Asrapni bawak diri...
Pandai punggah menan sendiri, pandai main diam-diam depan tibi
Kalau dengan aku, dan-dan lemah lutut, depang tangan nak mintak dukung semedang!

Dah seminggu Asrap dok dengan Maklom,
Semua pihak nampaknya gembira (aku la tu yang paling gembira! kahkahkah!)
Takde dah muka aku bengis macam Gorgonz
Dayet aku pon berjalan lancar... ada chance dah nak menang duduk homestay kat Kulim tu
Mencah punya hal sekolah KAFA pon dah setel
Dan aktiviti membatak tenet aku pon makin menjadi-jadi tanpa gangguan! kahkahkah!

Bang, kalau yu baca entry ni Bang
Ai nak bagitau satu benda Bang... Yu memang terbaek la Bang!

Wakakakakaka... tak hagak-hagak bodek laki weiii
Alah, tak bodek laki sendiri nak bodek sapa lagi?
Takkan nak bodek laki kau plak!


p/s :
Habaq mai bila father's day ha wei?
Aku nk mancuh kek premix bantat, habuan nak bantai anak-beranak!






Tuesday, November 16, 2010

DI CELAH-CELAH RIMBUNAN POKOK ORKID

Posted by MR at 12:05 PM 2 comments
Shoot gambo ni pagi tadi.
Asyraf meraung nak ikut mak dia pi keja
lantas pak dia yang coti seminggu [jeles haku!] bawak budakni jalan2 kat luar kejap

*gambo actual gelap, haku dah edit kasi cerah :-p































Mau terjun tiruk masuk kolam ikan Atuk kah?



























He did this when I said,
Bang, pose sikit... modal entry pagini blom ader!


Eh, aku suh sapa yang pose sebenaqnya? muahahaha....






Monday, October 18, 2010

SPORTS DAY

Posted by MR at 1:07 PM 0 comments
Terima kasih di atas kata-kata semangat anda sumer kat 2 entry sebelum ini
Makcik saaaaaaayang kamu semua!
Sama-samalah kita beringat-ingat yer :)

Pagini Makcik memecah masuk ke akaun Fesbuk PS,
jumpa sekeping jer gambar masa sports day hari Sabtu baruni
kamera makcik tak bukak langsung haritu... malas!
Hahahaha.. tu pon ader hati nak tangkap DSLR tu! :))



























Jenuh beliak-beliak mata cari laki sendiri,
sampai sudah tak jumpa!

Mana awak ha bang?
awak pegi tekel aweks ekkk....!




Friday, October 1, 2010

PROVOKASI

Posted by MR at 10:11 AM 9 comments
Isteri mithali telah bertukar menjadi isteri mi'tali rafia'
SMS provokasi yang pertama dihunuskan





















Macam selalu, tiada tindakbalas.
Macam selalu jugak, provokasi diteruskan.... ekekekeke
SMS provokasi peringkat kedua dilayangkan





















Macam selalu.... tindakbalas is nan hado sampai ke sudah!
Hahahahaha....

Lepas hantar SMS, terus cool.
Tak balas pon takpa, janji aku lega!
Terus steady pegang stereng keta kontot.
Terus nyanyi-nyanyi dengan Mencah macam selalu.
Terus main peekabo dengan Asrap macam selalu
wakakakakaka... sengal kan aku?

Pukul 5.00 ptg, macam biasa...
kringggg... kringggg... <--- tak tipu, memang bunyi henfon aku lagutu

PS  :  Kat mana dah?
MR : Opis lagi... harini lambat kuar, technician TM datang buat troubleshoot tadi
PS  :  Nak makan apa malamni?
MR : Apa-apa jer. Tamau berat-berat. Tadi ada farewell party makan beriani.
PS  : KFC boleh?



Macam tiada apa-apa berlaku.
Hahahaha.... laki-bini cam sengal ekekekeke...
PS memang tak kosa layan hangen semberono haku,
lantak ko la nak meroyan ekekekeke
nak ajak gaduh pon tak thrill tau bang :))

Friend [you know who you are],
Jangan drag tragedy sampai lebih dari 2 hari.
Stay cool yer. i lap u fren :-)



*rugila sapa cari pasal di malam Jumaat. ekekekee*







Wednesday, September 22, 2010

CCTV TELAH MERAKAMKAN GAMBAR INI

Posted by MR at 4:45 PM 8 comments
Keh keh keh keh...
Laki makcik geleng kepala
bila nampak bini dia teropong aktibiti depa dua beranak dari dalam keta 

Masani PS kuar dari keta pi beli susu hanak-hanak
Makcik dok dlm keter... malas nak dokom Asyraf bawak kuar
Mencah masani kat kampung... masa raya haritulah kan

Baru jalan separuh, tiba-tiba PS patah balik
sambil seluk-seluk poket... beliau datang ambik Asyraf
Nak bagi budakni naik menatang mesin nyanyi-nyanyi rupanya
kakak dia kan tak ada... ada chance lah budakni main dengan aman :-p

Kelakau betoi haku tengok Asyraf terkelepet kat kuda tu nak berpaut
hanak aku ni kan lecit lagi... dah setahun, tapi apa pon belum buleh
duduk pon dok huyung-hayang lagi kekekekek

Lantas lensa kamera DSLR pon dihidupkan...
makanya, terhasillah gambar berkualiti CCTV Rumah Urut Ah Seng :))
kah kah kah... DSLR lah sangatttt






































Eh, sebut pasal DSLR ni kan,
Minggu lepas kami laki-bini pegi Ikea...
Haaaa... toksah nak pitnah kata aku banyak duit borong perabot Ikea yer
Aku hanya beli 5 bijik tong sampah pelestik kaler merah
yang berharga RM2.80 sebijik... tak percaya?
Aku serkup kapla sorang-sorang dengan tong pelestik tu karang!

Pasal DSLR tu... ha, kami parking kat The Curve
dari Curve kami lenggang kangkung berjalan pegi Ikano kan
sepanjang jalan nak ke Ikano tu kannnn
punyalah ramai aku bertembung dengan orang-orang yang sangkut camera besor kat leher :))
baik laki, baik pompuan.... baik rumaja, baik belia.... selamba ajer tau

Yang aku menciknya kannnn...
tiap kali bertembung dengan orang bawak kamera besor kan
laki aku mesti toleh kat aku sambil sengih-sengih kerang busuk

Aku tau sangatlah maksud tersiratnya tu kan
Ha, ko tengok tu.... ko tu teringin sangat nak DSLR kan
Haaa... ko nanti nak sangkut-sangkut kat leher camtu lah ekk


Keji tau bang!








Monday, August 9, 2010

EMAK SAYA KATA SAYA BERAT, TAPI BABAH KATA MAK HANG YANG BERAT!

Posted by MR at 11:21 AM 8 comments
Assalamualaikum makcik-makcik dan pakcik-pakcik sekalian
Terimalah senyuman ikhlas saya bersama rambut gonjeng untuk hari ini
sebelum saya melanjutkan bicara ....























Pagi tadi mak saya lambat masuk opis [lagi... hehe]
tapi kalini bukan sebab dia bangun lambat [lagi], tapi sebab ini....





















Tayar si kontot meletup dan koyak rabak!
Tayar blakam, sebelah kiri... tempat dimana saya duduk tiap-tiap pagi
Mujur masa tu kami dah nak sampai kat umah maklom
Kesian Babah saya, terpaksa gigil-gigil cabut dari opis datang tukarkan tayar untuk mak saya

Masa Babah saya tukarkan tayar,
Mak saya dan saya dan adik saya sedap-sedap makan nasik lemak kat umah Maklom hahaha...
Lepas dah siap tukarkan tayar, Babah pon naik umah maklom dan geleng-geleng kepala....
Ha eloklah tu... anak beranak dok makan nasik lemak hari-hari...
esok-esok meletup lagi 3 bijik tayar keta mama korang
Babah yang pingsan nak tukar tayar hari-hari....

Cepat-cepat mak saya menafikan dakwaan babah saya,
Aisyah yang berat... sebab tayar tu kat bawah bontot Aisyah.. hahaha...

Babah pulak membela saya seraya berkata,
Mama yang berat... sebab mama duduk kat situ tiap kali kita kuor....

Mama tak puas hati lagik,
Eh apsal lak... baper kali sangat jer mama dok blakam situ....

Babah nak balas lagi, tapi adik kecik saya cepat-cepat masuk campur dengan meniup wisel,
Prrrrffffffff !! <----- wisel dia bocor... rosak!

Semua pon diam dan meneruskan agenda masing-masing.
Babah pegi opis.
Mama pegi opis.
Saya dan adik saya duduk diam-diam kat umah Maklom.























 
Mama terpaksa redho pakai tayar tak lawa ni untuk seminggu ni
sampai babah berjaya pow vendor tayar Continental hahahaha....



Monday, July 26, 2010

SARAPAN DI LUAR SEBELUM PERGI TANJUNG SEPAT

Posted by MR at 1:47 AM 3 comments
Pagi Sabtu, sebelum Makcik Rehan bertolak ke luar daerah
cewwahh... luar daerah kunun :))
kami bawak hanak-hanak pegi sarapan luar
sebab... mak budak malas masak


Lokasi - kedai mamak kat Country Homes...


Mata bengkak sebelah, ntah kena ketit semut halus, tak pon nyamuk
Bagi Baby Bites kat tangan kanan, sudahnya dia tukar ke kiri balik

























Yang sorangni malu pulak tetiba
No Mama, not without my make-up! <--- jgn percaya, ayat ni mak dia reka






















Budak tak pakai mekap tu,
tibai separuh roti telur mak dia!
[sampai mak dia kurang kenyang, sian mak dia kan :-p]





Monday, June 28, 2010

POSA DAN GONJENG

Posted by MR at 4:12 PM 6 comments
Dari tengahari tadi,
bontot makcik melepap jer atas kosi nih.
Tak bangun-bangun. Pi jamban pon belum lagik.
Dahsyatnya kan.

Lama tak posa.... naik biru bijik mata!
bukan lapaq pon... tambah lak monday blues gamaknya
budak-budak masuk nk guna PC pon,
kalau tak kena gaya, siaplah kena sembur dengan Cikgu Rehan

Kenapa posa?

Alahhh... kan kata nak pegi gym...
so haruslah kena kasi lite sikit... takut patah threadmill tu kena pijak!

Takdelah... actually mlm tadi makan banyak
lepas kawan-kawan PS balik, makcik plak sambung makan
dah pukul 12 malam tu weeiii... muahahahaha..
so pakcik korang sound bini dia...

Posa la esok, makan banyak...
tengok tu dah pukul baper tengok jam tu!


Abang pon makan banyak, naper tak posa?


Abang memang kalo ikut nak posa, tapi esok ada makan-makan lak kat opis
kang kalo abang posa....  <-----beliau tak sempat habiskan ayat


Ahhh... sudahlah yu bang!



Dan ini pulak anak daraku yang digonjengkan fringe beliau petang Sabtu tadi




















OK, habih dah entry untuk hari ini
lepasni tak yah refresh dah belog makcik
makcik kejap lagi nak balik dah... lapaqqqq....

Apa mau makan buka posa jap lagi ha?


*rasa cam ukur lilit pinggang dah kurang 10 cm*

KERANA BOLA

Posted by MR at 2:58 PM 8 comments
Petang semalam,
Malamni Abang ajak Faisal sama Thiru makan steamboat...

Kat mana?
Sini.

Lepas maghrib, makcik masakkan bihun goreng cap bintang untuk depa
Lepas siap masak, kemas-kemas... makcik masuk bilik rahsia, lipat kain 2 gunung.

Pukul 9 malam, terdengar bunyi gedebuk gedebak kat luar.
Ingatkan kawan dia dah sampai. Belum.

Jengah ke depan, macam tak percaya....
ni laki aku ka... laki-laki Superman nih??


 Kusi rotan yang sebelumni tersadai kat ceruk, berdebu, bersawang
dia kasi polish, angkat martabat taruk depan tibi.



Kasi zoom sikit, siap alas dengan bantal DIY yang makcik buat dulutu :))



Ini yang paling tak tahan ni.... siap terhidang sumer elok-elok depan tibi!



Dan-dan makcik angkat kamera tangkap gambaq!


Bang, start malam esok, yu ambik booking satu Perodua Bang
Satu game... satu kepala RM20!
Jamban Free, Surau provided.


Bola punya pasal!

Kalau binik dia yang suruh buat,
sampai terkeluar urat leher pon belum tentu dia buat!

DDMR ON WEEKENDS AND BIRTHDAY MY OTHER HALF

Posted by MR at 10:25 AM 4 comments
*Ecehwahh... 1st time makcik tulis My Other Half camni,
feeling-feeling Lemongrass kejap... hehe*

Assalamualaikum pembuka bicara
seterusnya, silakan jamu mata
masakan hamba tak semenggah mana
janji kenyang, boleh melingkar macam naga!


Di petang Jemahat, waktu pulang kerja...
Si laki menalipon binik, masak apa malam ni?
Si binik menjawab, tatau lorr... icebox kosong...
Si laki suruh masak mee goreng basah. Bahan-bahan beliau beli.
Tapi, bila beliau sampai rumah.... mee sudah bertukar jadi koeytiaw
Bila binik bising-bising beli bahan tak cukup dan tak sesuai utk buat koeytiaw
Si laki guna kuasa veto dan menjawab, masak jerlah guna apa yang ada
Apa ingat yu jer ada kuasa veto bang? ha? ha? ha?

Hadapla koeytiaw tak sedap ni sambil tengok bola bangggg :))





















Esoknya, besday si laki
Bertuah punya binik, haram tak hengat besday laki
makcik lupa buat kek utk beliau!
mujur mlm tu, ada steamboat party kat umah nenek onah
kira dah celebrate lah tu kan bang :-p
lagi sekali, bertuah punya binik.. aku tangkap gambar 2 keping ni jer!
[akhirnya multipurpose cooker haritu, berjaya dirasmikan :-p]






































Keesokannya pulak [pagi Ahad]
binik beliau cukup malas nak beria memasak
sebab kepala otak lagi mikirin banjaran gunung dalam bilik rahsia
makanya, bikin sarapan yang bisa dibikin sambil pejam mata saja





















Digandingkan dengan KOPIKO
[thank you Aznie, memang terbeliak mata makcik!]






















Bangggg... Arsenal tak main lah banggg....
patutnya yu kena pakai jersey Germany banggg....
malam tadi beliau tido sambil senyum sampai nampak gigi bungsu
ENGLAND kalah 4-1 dgn Germany
keji... keji... keji.... laki sapa ntah! :-p






















Happy Birthday Abang, semoga sentiasa dirahmati Allah
dan semoga sentiasa menjadi suami dan ayah yang soleh untuk kami.


Thursday, June 24, 2010

DDMR : FIFA BURGER

Posted by MR at 10:40 AM 8 comments
Hidangan makan malam sempena meraikan kelayakan Korea Selatan
dapat masuk Stage 2 <--- motip aku tetiba sokong Korea?
Saja.... nk lobby Zalia and the geng yang dok merembes kat jantan Korea :))






















PS korang, pas Maghrib terus pingsan
pastu pesan suh makcik kejut kol 10 pm
nak tgok England lawan Slovenia <--- dgn harapan England kalah muehehehe....

Pukul 10? iyo sgtlah tu..... karam zabarjat sampai kol 5 pagi
tu pon sebab dia terpaksa bgn buatkan susu Asyraf

Pastu bila bukak tibi, terus meroyan sebab England menang... hahahaha
padan muker yu bang, tak senunuh pangai yu taw
orang nak tgok game sbb nak tgok org menang, yu nak tgok org kalah pulak :))

Anyway, sapa-sapa yang tak baper alert pasal world cup [mcm makcik :-p]
ini dia current stage buat masa ini.... 8 negara dah menempah masuk stage 2
Stage 2 adalah pusingan kalah mati...
maka haruslah kita berbangga sama Korea... wakil Asia kekdahnya...





















*lagi 8 tempat kosong belum tau sapa yang dapat masuk*


-comel tapi tak larat main bola-


ShareThis