Monday, August 13, 2012

Nak raya katanya...

Posted by makcikrehan KJB at 10:46 AM
Assalamualaikum WBT


Laptop sendu, gigih jugak taip temberang panjang-panjang.
kau tunggu 27 haribulan ni aku dapat PC baru,
aku karang 15 helai kertas kajang bagi kau! :))

Semalam PS beli henfon baru,
henfon biasa-biasa saja, sesuai la dengan tahap kedesaan kami sekelorga kan,
Tapi bulehla jugak nak feeling-feeling iphone... haha.

Lalu telipon lama dia lanting kat akak la kan. Yess!!
Modus operandi akak berjaya. Tak sia-sia hari-hari racun suruh dia beli telipon baru,
Supaya yang lama tu akak buleh dapat, akak tak kisah barang seken dik...
Dah nama pon tokey kedai besi buruk KJB kannss...
akhirnya berganti jugaklah telipon sendu sony  erection erikson akak ni
akak nak beli sendiri memang tak koser, dari beli henfon baik akak beli donut maker :p
Lalu telipon lamani buleh dahla hantar masuk muzium...
Akak offer kat Mencah pon dia tak hingin tau.

Kelebek-kelebek album gambo dalam telepon ni,
menjumpa gambar Asrap potong rambut kat kampung tahun lepas
mendebab sikit dia masa ni... sekarangni kemain cekeding macam Lin Dan
Wahhh... Lin Dan terus, tanak kalah! hahaha...




































Baru akak tau, laki akak rupanya ada bakat jadi paparazzi jugak
banyak jugak gambo-gambo yang diketik selamani... akak je yang tak tahu
gambo makanan pon ada ko... amboihhh... ko pon nak jadik salad berinti blogger ke bang? :))


Dan ini gambo semalam.
Membawak kanak-kanak pegi Selayang Mall, konon nak carik baju raya.
Nan hado dapat beli baju raya... postpone operasi baju raya kat Parit Buntaq je la nanti
sempat la akak seret budak debab ni pegi trim remos depan yang dah menyucuk mata
akak pujuk suruh potong rambut belakang sama... dia tak mau
nak jadi Rapunzel katanyerrrr... puihhh la sangat kannn...
rambut mengerbang macam kucen marau ada hati nak Rapunzel bagai
malasla akak nak konfrontasi lebih-lebih... bazir tenaga je nak pujuk-pujuk
Mak posa, kena simpan tenaga nak... tanak potom sudeh...







































Sebelum balik akak ronda-ronda la tengok booth kat tengah mall tu
Sekali toleh belakang tengok Mencah dengan Abah dia dah lesap
Then Abah dia call... suruh akak reverse ke belakang balik
Akak tanya la kat mana? Enggan memberitahu ko... hahaha...

Patah balik belakang kejap... meh je la
kat booth depan kedai tajuk Meico ni ha...

Abang kelebek apa?
Ada baju raya Asrap ke?

Takkk... datang jela...

Gigihla akak seret Asrap pegi patah balik belakang tau
Sekali kau tau Pak Incik ni bikin apa?
Bikin kontroversi betul tawww.... :))

































Kanak-kanak kemainla trim rambut, remos bagai nak sambut raya kannss...
Bapak dia pon tanak kalah rupanya.... buat perawatan wajah gittew
Hamboihhhh.... nak caras akak nampakkk!

:))





























6 comments:

Me on August 13, 2012 at 10:56 AM said...

hahahha... habis la ko MR.. muka PS lagi flawless la lepas nie dari ko :P

♥ ROS ♥ on August 13, 2012 at 12:08 PM said...

Wah bapaknye pun xmau kalah... Hahhaha... Sekali skali nk raya katakan :p

makcikrehan KJB on August 13, 2012 at 12:35 PM said...

Gatai kan! hahaha

Lelaki Ini on August 13, 2012 at 1:05 PM said...

adoyai!
rambut makin panjang..
nak gnting jugak lah!

transformed housewife on August 13, 2012 at 3:03 PM said...

ada jugak servis muka mcm tu ye. hehe

ibh_sue on August 13, 2012 at 5:00 PM said...

Wahahahaa..kata nak raya kan. ..kikikiii

ShareThis