Friday, August 6, 2010

PULUT DAN IKAN GORENG

Posted by makcik rehan KJB at 1:27 AM
Oh nikmat sungguh!

Elok jer PS start keter pegi kelas ngaji, makcik terus berdesup pegi dapo
gigil-gigil cari belen beras pulut haritu dan terus tanak
ehem, kan dah terer tanak pulut skang....






















Pastu basuh dan goreng ikan kecik-kecik ni.
Tatau apa nama saintifik dia... ada orang panggil ikan bunga air





















Apabila mereka bersatu.... renjis kicap kipas udam lagik besh!





















Cepat-cepat makan dengan Mencah
pastu cepat-cepat lap mulut, basuh pinggan, basuh periuk...
buat macam tak ada apa-apa berlaku.

Hahahahaha... Pakcik kau marah makcik kau makan nasik tengah-tengah malam buta!
Kalau dia tau : Yu nak jadik besor mana lagi ni yangggg.... kang Abang kena besorkan pintu rumah pulak!

i lap u bang.

16 comments:

Adrina Adi on August 6, 2010 at 1:32 AM said...

hehehehehe. kalau MR sendawa, tiba2 ada bau ikan kecik2 tuh, pecah rahsia jugak. hehe..

makcikrehan on August 6, 2010 at 1:34 AM said...

dah gosok gigi. pakei wangi-wangi dah. hahaha. PS kol doblas tadi baru balik. ikan bilis dah lunyai dihadam kot. hahaha

Miss Fadhilah on August 6, 2010 at 1:50 AM said...

kalau ade kelapa parut lg best kak rehan...lg satu rsepi org kelantan..ikan kembung ke ape2 je rebus ngan asam keping dan garam(banyak skit),lpas 2 ikan yg telah drebus td dgoreng blik...sedap mkan ngan plut ngan kelapa parut....kalu xde ikan masin pon lyan je,heheheh,satu lg..bekas taruk beras elianware 2 kt kedai plastik sni rm25 aje...=D

makcikrehan on August 6, 2010 at 1:51 AM said...

wowowowo.. kang ader tetiba aku pi tanak nasik lagi nih weiii. hahahaha. bekas beras tu makcik usha jer. beli nyer idok pong..hihih

Me on August 6, 2010 at 8:27 AM said...

ko mmg mantap.. patut kulit lawo sbb suka mkn pulut :p

ummi on August 6, 2010 at 9:52 AM said...

berapa sukatan air dgn beras ek? ho ho ho.. umor dah 36 tak pernah tanak pulut heh heh

TopsyTurvyMum on August 6, 2010 at 9:59 AM said...

Ya Allah! sedap tak terkira...

ko peknen ke? malam2 ngidam pulut ni??

tini on August 6, 2010 at 11:20 AM said...

hahaa.. aku sgt suka dgn soklan TTM. jgn PS blk check keadaan dapo dah la wei.. aku pun sll curi mkn tgh2 mlm ~ kes nyorok x nak anak nmpk aku mkn junk food

makcikrehan on August 6, 2010 at 11:23 AM said...

ummi, sukatan air tatau lor. yg kita ingat.. mak kita ajar... air tu lebih sikiiiiit jer dari paras beras. jgn banyak mcm masak nasik biasa. sila cuba. hahahah

makcikrehan on August 6, 2010 at 11:25 AM said...

kerul, kulit aku lawa? sila tampar pipi lapan kali! dusta yang nyata..hohoho

makcikrehan on August 6, 2010 at 11:26 AM said...

TTM, aku tgh dok pikir lagi nih... kalau nak bunting lagi, agak2 aku nak anak pompuan ker laki hah? hahahah

makcikrehan on August 6, 2010 at 11:27 AM said...

Tini, mlm tadi laki aku balik ngaji... dia ada bau goreng2 rasanya. tapi aku sibuk ajak dia sembang2, gossip2 itu ini...sampai dia lupa nak tanya kot. hahahaha... keji-keji!

fatonah on August 6, 2010 at 1:08 PM said...

keh keh..ni petua baru..ai folow yu la ahkak....

Nurul Aznil on August 6, 2010 at 1:36 PM said...

Salam,

gigih masak tgh malam tak tahan tu...
salut lah!

joyahsport on August 6, 2010 at 3:16 PM said...

kih..kih...burok pangai makcik...tapi joyah nk tiru gak ah..dengki nih..kih..kih..kih..

Anonymous said...

O0O0O0 MAKAN SOROK2 EK.SIAP ADA GENG TUH! AKAK MENCAH TAK BOCOR RAHSIA KER?KAKAKAKA.

ShareThis